Lite irriiterad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Phonta
    • sep 2011
    • 97

    #1

    Lite irriiterad

    Beställde en Corsair från RC Maffian för en dryg vecka sedan , har inte hört nåt sen måndag förra veckan och ringde därför till dom igår . Fick svaret att det ibland är på det sättet att Procar är sega, idag gick jag in på RC Maffians hemsida, Corsairen är nu borttagen ........ . Kollade på Procars sida , och där finns den , var skall man göra sen . Sitter med en 100 saito fyrtaktaktare och vet inte vad jag skall köpa för maskin . Vad finns det
    för bra handlare att handla från, skulle gärna ha en Stuka 60 modell , men priserna far ju ivag ordentligt ....

    Lite småsur blir man ju faktiskt
  • Phonta
    • sep 2011
    • 97

    #2
    Känner att det inte är RC maffains fel, nog på sin plats att påpeka detta , verkar vara USA som strular mest hela tiden
    kanske Horizon .

    Tittar nog på annat alternativ då jag nu vet att jag kan få vänta långt in i november , kanske december ...

    Kommentar

    • ewalds
      • jul 2009
      • 532

      #3
      Att företagen inte sköter sina hemsidor o uppdaterar lagerstatus o s v är tyvärr alltför vanligt.
      Har själv varit ute för det ett flertal ggr o hos ett flertal försäljare..
      Borde bli lite skärpning på den fronten faktiskt??
      Bättre att lyfta luren o fråga innan man beställer..

      /Micke

      Kommentar

      • kay.krut

        • jan 2007
        • 929

        #4
        Ja som du skriver Mikael så är det ju rätt så enkelt att slå en signal innan man beställer. Då får man besked direkt och slipper bli irriterad för att grejorna inte finns hemma. Dessutom tror jag att detta fenomen kan bero på att så många hobbyutövare numera köper sina varor utomlands. Våra svenska återförsäljare kanske börjar tappa greppet. Och så sitter vi där kanske med vår rentvättade hals och gnäller. Detta varnade jag (och en del andra också) för i ett tidigare inlägg. Om vi värnar om våra hobbyhandlare i landet så ser dom förhoppningsvis till att vi blir servade enligt våra önskemål. Men tyvärr finns det handlare som är otroligt dåliga på att uppdatera sina lager. Så slå en signal först så löser det sig.

        Kay krut

        Kommentar

        • Phonta
          • sep 2011
          • 97

          #5
          Ok,
          så sant som det är skrivet , någon som har tips om en bra 60 modell för en fyrtaktare saito 100 , vet inte om EMS Stuka kan lyfta bra med en 100 saito, kanske lite för svag ....

          Kommentar

          • kay.krut

            • jan 2007
            • 929

            #6
            Phonta !

            Har du kollat med Modellhobby i Östersund. Dom brukar ha en del hemma, till vettiga priser och med ganska billig frakt också.
            Jag har köpt en del därifrån och dom är jättetrevliga däruppe. Kolla på deras hemsida WWW.modellhobby.com eller slå dem en signal.
            Kay krut

            Kommentar

            • jaka
              • maj 2007
              • 1484

              #7
              Ursprungligen postat av Phonta
              Ok,
              så sant som det är skrivet , någon som har tips om en bra 60 modell för en fyrtaktare saito 100 , vet inte om EMS Stuka kan lyfta bra med en 100 saito, kanske lite för svag ....
              Hej!
              Vilken typ av modell är du ute efter? En Stuka eller en annan WW 2 kärra är ju inte speciellt rolig i längden! Det finns ju kärror som flyger mycket bättre.-Men det är kanske är en semiskala kärra du vill ha?

              Great -Planes "You-Can-Do .60" är en bra kärra för hovringsövningar men är tämligen värdelös när det gäller precisonsflygning.
              En F3A kärra flyger däremot rent och fint och har de bästa flygegenskaperna men kanske inte är så upphetsande vad gäller utseendet.

              Så finns det en hel uppsjö av Cap:ar och Extra som har "skalalook" och som flyger ganska rent och fint,om än inte alls så bra som en ren F3A kärra.
              Så vad vill du ha?

              Kommentar

              • Phonta
                • sep 2011
                • 97

                #8
                Det blev en ESM modell av en Stuka , tycker ju om dessa warbirds, Ems är ju enligt många av mycket bra kvalitet. Köpte den även av RC Maffian, tycker att dom är trevliga samt verkar kundfokuserade, som någon skrev , om ingen köper från våra Inhemska importörer , ja då finns det ju snart inga kvar .Stukan ser ju i alla fall ut att kunna flyga bra . Har även en Kelly F 1 , den är ju extremt snabb och flygbar :
                Senast redigerad av Phonta; 2011-10-19, 20:24.

                Kommentar

                Arbetssätt...