Erfarenheter av Black Horse Gilmore Red Lion 46

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cykelbud
    • feb 2012
    • 153

    #1

    Erfarenheter av Black Horse Gilmore Red Lion 46

    Hej!
    Jag har blivit helt såld på 30-tals racers och tänkte köpa mig en Gilmore Red Lion storlek 46 från Black Horse, och tänkte höra om någon har erfarenhet av en sån modell?


    Hur flyger den?
    Hur är hållbarheten på landningsställen? Kommer att landa på hyffsat ojämn gräsmatta
    Sen hur svår är den att flyga? Jag kör en "aerobatic trainer" nu som andra modell..


    Tänkte stoppa en os91 surpass i nosen, blir det bra tror ni? den är rekommenderad till 60-80 4takt.
    Vilken propellerstorlek skulle passa?


    Mvh Anders
  • gamlingen
    • jan 2012
    • 165

    #2
    Hej.Har haft några modeller från Black Horse satserna är mycket väl skurna och mycket bra passform jag skulle inte gå upp i motorstorlek över 50:a har erfarenhet av Super Air oExplosion GP där man inte var nöjd med fartern, det gick inte så bra dom lever inte längre en slets nosen av o en knäktes vingen ,kostuktionen är nog anpassad på dragkraften i motorn kontra vikt, en 6o;fyrtakt motsvarar ungefär en 46:a vikten är ju avgörande hu vingen är uppbygd, du har tydligen inga motorproblem längre det låter ju bra lycka till med din fortsatta flygning.Mvh Bengt-åke

    Kommentar

    • jaka
      • maj 2007
      • 1484

      #3
      Hej!
      Hur stort är planet?
      Till en .91 fyrtakt passar 14x6 eller 15x4 APC bra!
      Senast redigerad av jaka; 2012-04-06, 08:55.

      Kommentar

      • cykelbud
        • feb 2012
        • 153

        #4
        Hej!
        Den är 147 cm i spännvidd och väger 2,7kg


        /Anders

        Kommentar

        • multipass
          • aug 2011
          • 270

          #5
          Happy Gilmore. Som filmen med samma namn. I med en http://www.autopartner.se/hacker-a60...672-c-110.aspx och himlens portar ställer sig på vid gavel. Inverterat upp i det blå.
          vh/R

          Kommentar

          • cykelbud
            • feb 2012
            • 153

            #6
            Ursprungligen postat av multipass
            Happy Gilmore. Som filmen med samma namn. I med en http://www.autopartner.se/hacker-a60...672-c-110.aspx och himlens portar ställer sig på vid gavel. Inverterat upp i det blå.
            vh/R
            Oj, 2400W.. det är ju typ dubbelt vad 91:an ger..
            Men jag är mer såld på förbränningsmotorer, gillar att det låter lite hehe (så länge de går vill säga)

            Kommentar

            • cykelbud
              • feb 2012
              • 153

              #7
              Ursprungligen postat av gamlingen
              Hej.Har haft några modeller från Black Horse satserna är mycket väl skurna och mycket bra passform jag skulle inte gå upp i motorstorlek över 50:a har erfarenhet av Super Air oExplosion GP där man inte var nöjd med fartern, det gick inte så bra dom lever inte längre en slets nosen av o en knäktes vingen ,kostuktionen är nog anpassad på dragkraften i motorn kontra vikt, en 6o;fyrtakt motsvarar ungefär en 46:a vikten är ju avgörande hu vingen är uppbygd, du har tydligen inga motorproblem längre det låter ju bra lycka till med din fortsatta flygning.Mvh Bengt-åke
              ok kanske inte så bra ide att stoppa i en för stor motor, men jag har ju en sån redan och det känns lite trist att inte kunna använda den. Såg en film på youtube med nån som körde med samma motor, verkade flyga fint : http://www.youtube.com/watch?v=sn-xrCLRML4
              Kul att höra att de bygger bra modeller ialla fall!
              /Anders

              Kommentar

              Arbetssätt...