Tigern är hemma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ilfrazr
    • sep 2011
    • 160

    #16
    Jag fick i gång den har kört tre tankar. Den går nog lite fett men det överlåter jag till profsen.
    Det blir intresannt i morgon, drog ett par repor på fältet Så jag kunde ställa in noshjulet.

    Kommentar

    • freddan_6
      • aug 2006
      • 2655

      #17
      Det är bara bra om den går lite fett. Om den går snålt så får du två dåliga effekter :
      1) den kan tvärstanna
      2) och den kan få för lite smörjning och slitas ut.

      Kör du en aning fett så det ryker svagt är det bara bra. Enda nackdelen är bränsleförbrukningen. Men motorn dör inte bara för du flyger lite lodrät uppåt ibland.

      Jag ställer in som toppvarv, och sen två-tre-fyra klick ut på huvudnålen. Detta förutsätter att lågnålen är rätt. Lågnålen är rätt om du kan köra tomgång 1/2 minut och sen dra på till fullgas utan att den dör.
      Fyra klick med nyinköpt motor
      mvh //Fredrik

      Kommentar

      Arbetssätt...