Hej
Sommaren har varit toppen men flygtiden dålig pga. olika orsaker.
Men nu är den äntligen provflugen.
Det har varit lite olika meningar med TP (tyngdpukten) på Katanan men fick tipps från en kille i Norge om att starta med TP 10,7mm o sedan testa sig fram. Det kan sägas att med 10,7mm flyger den mycket snällt, men TP kan flyttas bak men efter bara en flyging så får den vara kvar ett par flygningar till innan vi flyttar den längre bak
Vill inte hålla med manualen att TP skall ligga på 99.2mm då kommer den att bli rejält framtung och onödig blyvikt för att väga den jämt.
Jag har flyttat fram mina servon som skall sitta bakmonterade i kroppen till mitt i kroppen. möjligen går det att flytta tillbaka ett sevo senare.
:( Enda stora - är att man ej kollat av TP ordentligt från fabrik.
Men flygmässigt PDT_Armataz_02_11 får man leta länge efter en kärra som flyger som denna Katana 40. väldigt lugn och välflygande, helt enkelt en KANON maskin som vi kan rekomendera till alla som vill börja med en 3D kärra.
//KG
Sommaren har varit toppen men flygtiden dålig pga. olika orsaker.
Men nu är den äntligen provflugen.
Det har varit lite olika meningar med TP (tyngdpukten) på Katanan men fick tipps från en kille i Norge om att starta med TP 10,7mm o sedan testa sig fram. Det kan sägas att med 10,7mm flyger den mycket snällt, men TP kan flyttas bak men efter bara en flyging så får den vara kvar ett par flygningar till innan vi flyttar den längre bak
Vill inte hålla med manualen att TP skall ligga på 99.2mm då kommer den att bli rejält framtung och onödig blyvikt för att väga den jämt.
Jag har flyttat fram mina servon som skall sitta bakmonterade i kroppen till mitt i kroppen. möjligen går det att flytta tillbaka ett sevo senare.
:( Enda stora - är att man ej kollat av TP ordentligt från fabrik.
Men flygmässigt PDT_Armataz_02_11 får man leta länge efter en kärra som flyger som denna Katana 40. väldigt lugn och välflygande, helt enkelt en KANON maskin som vi kan rekomendera till alla som vill börja med en 3D kärra.
//KG

Kommentar