Vass motor till China clipper

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lennart wiklund
    • maj 2008
    • 275

    #1

    Vass motor till China clipper

    Tänkte uppleva lite ungdomsminnen.....
    Har köpt en Sonic 500,eller china clipper som den även med kallas.Nu letar jag en vass 40 motor med pipa!Någon som har till salu??
    Har gogglat lite,verkar tunt.Mvvs med pipa,men köpa vart? eller en Rossi med pipa.Men hittar ju inget!
    verkar vara tunnare nu,då bensin och el är i ropet.
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna
  • lennart wiklund
    • maj 2008
    • 275

    #2
    har suttit och letat som en dåre nu ikväll,skall det verkligen inte gå att hitta en Rossi 40 med pipa till salu hos svenska hobbyhandlare??

    Eller en Mvvs 40 med pipa...
    Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
    samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
    Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

    Kommentar

    • helifanatic
      • jan 2008
      • 151

      #3
      kolla med elltech om han har kvar webra speeden om du inte är helt fast med just mvvs/rossi

      Kommentar

      • McRegor
        • maj 2006
        • 7942

        #4
        Har du kollat med Jaka ? Vill minnas att han en gång i välden sålde just MVVS via sin dåvarande firma Airracing...
        Roger

        Kommentar

        • lennart wiklund
          • maj 2008
          • 275

          #5
          Ursprungligen postat av McRegor
          Har du kollat med Jaka ? Vill minnas att han en gång i välden sålde just MVVS via sin dåvarande firma Airracing...
          Roger
          ser att Jaka har en Rossi 40 under säljes....Jaaaaka var är du?
          Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
          samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
          Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

          Kommentar

          • SCkrille
            • feb 2011
            • 40

            #6
            Har du kollat med olle carlsson på eldeimporten ?? Hovleverantör på rossimotorer annars så har jag en rossi 45 med kvartspipa till salu

            Mvh krister Johansson

            Kommentar

            • jaka
              • maj 2007
              • 1484

              #7
              Hej!
              Här...!
              Jodå jag har en beg Rossi .40 till salu om du vill ha en sådan, men vassaste motorn till en Q-500 kärra är en Webra .40 GT, ASP.40(rättare sagt Kyosho .40 GX) eller TT.40 SE; Om du vill köra med ljuddämpare vill säga.
              Med pipa eller minipipa funkar även MVVS .40 och Rossi bra. Har MVVS 6,5cc motorer kvar....men det blir ju lite tungt och bökigt med långpipa.
              En minipipa är att föredra då den tar mindre plats, väger mindre än både långpipa och ljudämpare och ger bättre fart.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • lennart wiklund
                • maj 2008
                • 275

                #8
                Vart en ny Rossi 45 jubileumsmotor från Elde,földe med typ kvartspipa till denna.Dock så är den så vacker denna motor,graverad på toppen med Elde importen,så jag vet faktiskt inte om jag skall starta den!!Kanske lägger den i hyllan.Ett fantastiskt bra pris fick jag på den med!
                Flyger stampe 1/4med saito 120.Sig 1/4cub med saito91+flottörer.Arf Composit extra 300.2.30cm med 3W 50cc.Cristen Eagle1/3 med Zenoha62cc.Liten Cristen Eagle med os91
                samt.Alfas Sabre f86 Edf,går som ett skållat!
                Clamoto sport med saito 56. Above all extra 120,försedd med Roto 25cc bensin.kyosho edge 540,ligger i lådan ännu...saito 91 skall i denna

                Kommentar

                • jaka
                  • maj 2007
                  • 1484

                  #9
                  Hej!
                  ...Nej!
                  Varför inte en .40:a så du kan vara med och leka i Q-500!???

                  Kommentar

                  • helifanatic
                    • jan 2008
                    • 151

                    #10
                    lever den klassen fortfarande ?

                    Kommentar

                    • jaka
                      • maj 2007
                      • 1484

                      #11
                      Hej!
                      Naturligtvis!!!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      Arbetssätt...