Extra 300

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rotaxpower
    • okt 2006
    • 47

    #1

    Extra 300

    Hej!

    Har snöat in mej på en Extra 300!
    Har ni någrea förslag? gärna 160-180 i spännvidd?
    Har ni någon kännedom om CMP/Jamaras extror? De verkar väga mycket
    Tacksam på förslag på kärra samt lämplig 4 taktare o setup!
    Tack på förhand! Tobbe
  • Vismund
    • nov 2006
    • 70

    #2
    Det bästa, rent prestandamässigt, i den storlek du beskriver, är nog utan tvekan Flitons Extra, med en saito 100 i nosen. Totalvikten landar rejält under 3kg, vilket i den här storleksklassen med föreslagen motor ger ett 2:1 förhållande mellan dragkraft och vikt, vilket är att rekommendera för obegränsad 3D. Annars upplever jag att det är ganska tunt med riktigt lätta extror i just denna storlek, jag kankse missat nåt?

    Kommentar

    Arbetssätt...