Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jo, jag vet. På radion kan man välja mellan: SPCM, PCM, PPM eller PPM 24
Valet styr då även hur många kanaler man kan nyttja. I mitt fall har jag 9 kanaler. hade jag valt PPM 24 så hade jag haft 12.
Vad jag menade var att jag inte sett någon märkning på mottagarna jag använder.
Graupner är som vanligt dåliga på att framföra den viktiga informationen på en gång. Man får in och surfa på deras sida. Oftast står det där, men först måsste man läsa igenom allt anna skraffs innan man hittar rätt.
Eller så är det jag som är lite dum? Som inte förstår det på direkten?
Själv brukar jag faktiskt plöja genom HELA manualen från pärm till pärm när jag köpt ny radio.. men köper jag t.ex en JETI Rex mottagare från MFT så står det inte ens i produkt beskrivningen om det är PCM el PPM.
Hej Christian,
Man kan nog på goda grunder förutsätta att ALLA 3:e-partsmottagare - t ex Jeti - är av PPM-typen. PCM-mottagarna är tyvärr sändarfabrikatspecifika så där får man glatt köpa en Futaba-mottagare till en Futaba-sändare o s v.
Hälsningar
Roger
Kommentar