Flair Hooligan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumpe
    • okt 2011
    • 341

    #1

    Flair Hooligan

    Vad har jag för nått i garaget?
    Ca 135 spännvidd i bakkant
    Ca 110längd.
    OS Max 46 i nosen.
    Profilerad stabbe.
    Abachiplankad frigolitvinge
    Klädd med solartex.

    Har fått svar nu. Det är alltså en Flair Hooligan.
    Klicka på bilden för större version

Namn: P3090139.jpg
Visningar: 1
Storlek: 64,8 KB
ID: 522745Klicka på bilden för större version

Namn: P3090141.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,5 KB
ID: 522746Klicka på bilden för större version

Namn: P3090144.jpg
Visningar: 1
Storlek: 84,2 KB
ID: 522747Klicka på bilden för större version

Namn: P3090146.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,2 KB
ID: 522748
    Senast redigerad av Pumpe; 2014-03-18, 18:05.
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

    #2
    En WOT?! Nej inte vet jag... en lokal flygare har nåt som liknar, gammalt välflygande flyg.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

    Kommentar

    • Mr X
      • apr 2007
      • 1055

      #3
      Liknar mycket på den där WOT
      Klicka på bilden för större version

Namn: t01.jpg
Visningar: 1
Storlek: 210,7 KB
ID: 499708
      RC Åland
      RC Åland på facebook
      På tok för många flygande saker.

      Kommentar

      • Pumpe
        • okt 2011
        • 341

        #4
        kroppen ser lika ut men inte resten.
        Kommer inte ihåg vad byggaren sa att det var men den ska tydligen flyga väldigt bra, sakta som snabbt.
        Väldigt duktig är han på att bygga

        Kommentar

        • Pumpe
          • okt 2011
          • 341

          #5
          ser att min bild är lite otydlig men det är rätt stor skillnad på spännvidden i bakkant. Man ser på stabben att den bli bredare bak och så är vingarna också

          Kommentar

          • Ålänning
            • maj 2007
            • 6807

            #6
            Bägge är hembyggen och jag vet att vår lokale förmåga inte alltid följde ritningarna när något gick att göra bättre. =)
            www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

            Kommentar

            • Pumpe
              • okt 2011
              • 341

              #7
              Inga fler idéer?

              när jag söker på WOT hittar jag ingen bild med likadan vinge. Det är en byggsats iaf.

              Kommentar

              • Mr X
                • apr 2007
                • 1055

                #8
                Ursprungligen postat av Pumpe
                Inga fler idéer?

                när jag söker på WOT hittar jag ingen bild med likadan vinge. Det är en byggsats iaf.

                http://www.ebay.co.uk/bhp/wot-4
                RC Åland
                RC Åland på facebook
                På tok för många flygande saker.

                Kommentar

                • Pumpe
                  • okt 2011
                  • 341

                  #9
                  Ingen WOT. titta på stabbe vinge och hur bakkroppen sluttar från vingen till fenan.

                  Det är mest troligt en Flair Hooligan, men eftersom google e helt värdelöst så får jag inte upp en enda bild på en sån när jag googlar.

                  Kommentar

                  • Pumpe
                    • okt 2011
                    • 341

                    #10
                    Har läst lite om detta plan. Många verkar tycka att den flög rätt dåligt, dock med bra lågfartsegenskaper.

                    Flera verkar vara överens om att den går att flyga genom träd med. Någon skrev att han slog av en 5cm gren av en ek och bara behövde byta propeller.

                    Kommentar

                    • Pumpe
                      • okt 2011
                      • 341

                      #11
                      Mot bättre vetande så testflög jag den igår, liftfarligt att som nybörjare testflyga nåt dyligt själv. Var aldeles för mycket utslag på höjdrodret.
                      Fast sporre var inte alls roligt på asfalt, men det gnistrade snyggt på kvällen.
                      Däremot så an jag också vittna om att den verkar stryktålig. första starten gick av banan i hög fast och den slog runt med en rejäl smäll, inga synliga skador.
                      När jag väl fick upp den i luften och lyckas få kontroll så blev det landning ute i bushen, också en rejäl smäll och volt utan synliga skador.

                      Var nog oviljan att gå runt i skogen i skymmning och leta efter balsaflisor som gjorde att jag fick tillbaka den på marken hel.

                      Började operera dit en styrbar sporre istället så kanske den blir lite snällare i starten, flyttade även länken för höjdroder så det blir lite mindre utslag. Nästa gång få någon som kan testflyga den först så återgår jag till mig trainer.

                      Kommentar

                      • Pumpe
                        • okt 2011
                        • 341

                        #12
                        Nu kanske den ska bli lite snällare på asfaltsbana


                        Ska bara ordna fram lite epoxylim.

                        Kommentar

                        • Pumpe
                          • okt 2011
                          • 341

                          #13

                          Kommentar

                          • Thomas

                            • jun 2006
                            • 7673

                            #14
                            Den ser riktigt kul ut!
                            Men vingen ser ut som om den ligger uppochner...
                            Lägg in 30-40 % expo på höjd och skev, så blir den nog lite snällare runt mittutslaget på spakarna!

                            Och var försiktig med gasen...!
                            Retroholic!

                            Kommentar

                            • Pumpe
                              • okt 2011
                              • 341

                              #15
                              Vingspetsarna är av en väldigt knepig konstruktion så kameravinkeln på den nedre bilden gör att vingen ser väldigt konstig ut.
                              40% expo hade jag men herrn som hade den innan mig hade nog bara dragit ner utslagen på radion men nu har jag flyttat länken på höjdrodret så den får lite mindre utslag. Ska be någon att testflyga den och se om det behöver justeras ytterligare.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...