Flair Hooligan
Kollaps
X
-
En WOT?! Nej inte vet jag... en lokal flygare har nåt som liknar, gammalt välflygande flyg.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =) -
Kommentar
-
Bägge är hembyggen och jag vet att vår lokale förmåga inte alltid följde ritningarna när något gick att göra bättre. =)www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
-
Mot bättre vetande så testflög jag den igår, liftfarligt att som nybörjare testflyga nåt dyligt själv. Var aldeles för mycket utslag på höjdrodret.
Fast sporre var inte alls roligt på asfalt, men det gnistrade snyggt på kvällen.
Däremot så an jag också vittna om att den verkar stryktålig. första starten gick av banan i hög fast och den slog runt med en rejäl smäll, inga synliga skador.
När jag väl fick upp den i luften och lyckas få kontroll så blev det landning ute i bushen, också en rejäl smäll och volt utan synliga skador.
Var nog oviljan att gå runt i skogen i skymmning och leta efter balsaflisor som gjorde att jag fick tillbaka den på marken hel.
Började operera dit en styrbar sporre istället så kanske den blir lite snällare i starten, flyttade även länken för höjdroder så det blir lite mindre utslag. Nästa gång få någon som kan testflyga den först så återgår jag till mig trainer.Kommentar
-
Vingspetsarna är av en väldigt knepig konstruktion så kameravinkeln på den nedre bilden gör att vingen ser väldigt konstig ut.
40% expo hade jag men herrn som hade den innan mig hade nog bara dragit ner utslagen på radion men nu har jag flyttat länken på höjdrodret så den får lite mindre utslag. Ska be någon att testflyga den och se om det behöver justeras ytterligare.Kommentar

Kommentar