Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ingen som vet något mer om denna? Inte mkt info på hemsidan... Kanske Ove kan göra en liten locköppning och fota lite grann?
Priset är ju rätt bra för den storleken!
Välkommen till airmedia.se, där vi tar dig med på en resa genom den fascinerande världen av radiostyrda modellflygplan och drönare. Här hittar du allt du behöver veta för att ta ditt intresse till nya höjder.
Kvaliteten är ungefär som CMP. Gjutningen är ok, lite dragningar i plasten kan ses om man tittar längs kroppen i motljus.
Plasten(glasfibergjutningen) är väl inte direkt av någon högre kvalitet, men inte sämre än någon annan "kines". (ref. CMP Yak54 140)
Tänker mest på hållfastheten i plasten, den är hård och spröd. (erfarenhet från haveri med min Yak54, plasten sprutade åt alla håll och lämnade glasfibern i stort sett ren på vissa ytor samt några av spanten liggande löst i kroppen)
Lackeringen är mycket bra.
Tillbehör som tank, hjul, stötstänger är med i satsen.
Vingar och stabilisator klädda med film. Bra gjort.
Jag kommer att förstärka spanten på utsatta ställen med glasfiberarmerad epoxy, ställinfästning, motorspant etc.
(Erfarenhet från Yak54:an)
//Kenny
Young enough to know I can,
Old enough to know I shouldn´t,
Stupid enough to do it anyway.
Kommentar