Vad brukar ni använda för att rengöra flyget efter en körning! Hela flyget blev fullt av olja efter att jag hade den fastspännd på marken vid inkörningen av motorn :(
Rengöring!
Kollaps
X
-
Ett tips: http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=1962
Har en sån på alla metanolhelisar och på min arrow tigern.
Det enda bränslet som jag får torka bort från arrow tigern är det som rinner ut ur förgasaren.(har den riktad rakt ner så när man taxar så har mynningen på slangen 1cm kvar till backen.)Kommentar
-
Fick ett tips på ett annat forum, och nu kör jag med det "receptet" i sprayflaska.
Vatten största delen +fönsterputs +sprit (T-sprit går bra har inte prövat vodka men det går säkert lika bra :-) + diskmedel.
Spraya på de oljiga ytorna och torka med papper.Kommentar
-



Kommentar