Rengöring!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kamikaze
    • jan 2007
    • 505

    #1

    Rengöring!

    Vad brukar ni använda för att rengöra flyget efter en körning! Hela flyget blev fullt av olja efter att jag hade den fastspännd på marken vid inkörningen av motorn :(
  • Krille
    • maj 2006
    • 1184

    #2
    papper/trasor, vill man vara nogran avfettning eller fönsterputts
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

    Kommentar

    • Frippe
      • maj 2006
      • 226

      #3
      Ett tips: http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=1962

      Har en sån på alla metanolhelisar och på min arrow tigern.
      Det enda bränslet som jag får torka bort från arrow tigern är det som rinner ut ur förgasaren.(har den riktad rakt ner så när man taxar så har mynningen på slangen 1cm kvar till backen.)

      Kommentar

      • sundqvistjohan
        • jul 2006
        • 1289

        #4
        Fick ett tips på ett annat forum, och nu kör jag med det "receptet" i sprayflaska.

        Vatten största delen +fönsterputs +sprit (T-sprit går bra har inte prövat vodka men det går säkert lika bra :-) + diskmedel.

        Spraya på de oljiga ytorna och torka med papper.

        Kommentar

        • Kamikaze
          • jan 2007
          • 505

          #5
          De blir nog till att spänna på en sån där blå kondom för att tygla självaste sprutpelle

          Kommentar

          • DrHanke

            • maj 2006
            • 5250

            #6
            snodde flarran med rengöring från köksbänken eftersom köket ändå aldrig används... Ajax spray flaska, pefekt dryg å har räckt hela sommaren och biter bra på vingkladdet, papper å torka rent med bara...
            //DrHanke

            *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

            Kommentar

            • Taylorcraft
              • maj 2006
              • 359

              #7
              - Sen luktar det så gott efteråt också... (?)

              Mvh

              Taylorcraft

              Kommentar

              • colsson
                • maj 2006
                • 1165

                #8
                50% T-sprit & 50& Fönsterputs.

                Kommentar

                Arbetssätt...