Uniflow system

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vire
    • jul 2013
    • 149

    #1

    Uniflow system

    har en fråga .har monterat en tank efter UNIFLOW SYSTEM .det är bara det att motorn flödar hela tiden genom avgas röret .blir en hävert effekt då avgas är en låg punkt. några förslag tack
    mvh fredrik
  • patternmaster
    • okt 2010
    • 16

    #2
    Ursprungligen postat av vire
    har en fråga .har monterat en tank efter UNIFLOW SYSTEM .det är bara det att motorn flödar hela tiden genom avgas röret .blir en hävert effekt då avgas är en låg punkt. några förslag tack
    mvh fredrik
    Låt uniflowslangen gå i en båge upp ovanför tanken och sedan ner till dämparen, så rinner inte soppan ut.

    Kommentar

    • Gasman
      RCFF - Administratör
      • aug 2006
      • 555

      #3
      Det här är en nackdel med uniflow-systemet! När motorn varvar upp ökar trycket i tanken. När sedan trotteln dras ned till tomgång är trycket ackumulerat i tanken och pressar bränsle tillbaks genom den extra klunken till ljuddämparen så att det skvalar ut. Uniflow kanske funkar bra till motorer som går på fullskaft hela tiden (pylon och aircombat) men för flygning med mycket trottlande blir det inte särkilt bra. Då pumpas det mesta av bränslet oförbränt ut genom ljuddämparen...

      //Mange

      Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
      Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

      www.strangnasmodellflygare.se

      Kommentar

      • vire
        • jul 2013
        • 149

        #4
        jo så är det .har pluggat ena slangen . funkar bättre nu med vanligt montage .ska pröva det med två tankar .leta efter en liten rakare
        tack för hjälpen

        Kommentar

        Arbetssätt...