Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
har en fråga .har monterat en tank efter UNIFLOW SYSTEM .det är bara det att motorn flödar hela tiden genom avgas röret .blir en hävert effekt då avgas är en låg punkt. några förslag tack
mvh fredrik
har en fråga .har monterat en tank efter UNIFLOW SYSTEM .det är bara det att motorn flödar hela tiden genom avgas röret .blir en hävert effekt då avgas är en låg punkt. några förslag tack
mvh fredrik
Låt uniflowslangen gå i en båge upp ovanför tanken och sedan ner till dämparen, så rinner inte soppan ut.
Det här är en nackdel med uniflow-systemet! När motorn varvar upp ökar trycket i tanken. När sedan trotteln dras ned till tomgång är trycket ackumulerat i tanken och pressar bränsle tillbaks genom den extra klunken till ljuddämparen så att det skvalar ut. Uniflow kanske funkar bra till motorer som går på fullskaft hela tiden (pylon och aircombat) men för flygning med mycket trottlande blir det inte särkilt bra. Då pumpas det mesta av bränslet oförbränt ut genom ljuddämparen...
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
jo så är det .har pluggat ena slangen . funkar bättre nu med vanligt montage .ska pröva det med två tankar .leta efter en liten rakare
tack för hjälpen
Kommentar