Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Spelar väl ingen roll vilken som är starkast, köp för guds skull en OS och inte en ASP! ;-)
Pumpen på OS har på vissa vart lite knepig då den inte levererat jämnt flöde, men det har kommit nyare utgåvor, i alla fall för 70 (jag har en sån).
Spelar väl ingen roll vilken som är starkast, köp för guds skull en OS och inte en ASP! ;-)
Pumpen på OS har på vissa vart lite knepig då den inte levererat jämnt flöde, men det har kommit nyare utgåvor, i alla fall för 70 (jag har en sån).
Nu är det en surpass II som inte blivit använd. Några år gammal
OS kör man in på en tank... de flesta andra kopiorna måste man köra in så pass länge att bränslet kostat lika mycket som mellanskillnaden i priserna på motorerna. =) Jag har alltid var nöjd med OS. Men alltid varit irriterad på de billiga motorerna, alltid har det varit nåt. Men visst... en gammal sliten OS jämfört med en ny ASP som man ger några tankar...
Varför inte ta beslutet själv ? Du får väl bänk-köra båda och sen avgöra vilken som verkar trevligast. Det kan ju trots allt skilja mellan exemplar också inom en tillverkares modeller så med lite tur kan ju faktiskt ASP-rovan vara den som är bäst av dessa två. Har sett ASP 120 som fungerat utmärkt så svaret är inte självklart.
Roger
Finns ett ämne under RC-Doktorn, Förbränningsmotorer där OS-motorn finns med. Var tyligen lite strul med pumpens kraft, lösning finns också. Har själv en OS som du har liggandes oanvänd som jag någon gång ska använda.
Jag hade provat båda i bänk först.
ASP har på en del fyrtaktare haft problem med läckage mellan ventilsäte och och godset i motorn. Jag råkade ut för detta på en ASP FS 61. Kompressionen blev sämre och sämre och undersökte man noga kunde man upptäcka var det läkte. Jag löste det genom att köpa en ny topp och sedan dessa har motorn fungerat bra med bra komp.
Jag funderade på att slå till på en ASP 120 som är utannonserad här på forumet, säger inte av vem :sarcastic: Men jag kan ju inte bestämma mig om jag ska ha el eller metanol på min Klemm 35. Men säljaren av motorn verkar inte heller kunna bestämma sig för vilken motor han ska ha
ASP har på en del fyrtaktare haft problem med läckage mellan ventilsäte och och godset i motorn. Jag råkade ut för detta på en ASP FS 61. Kompressionen blev sämre och sämre och undersökte man noga kunde man upptäcka var det läkte. Jag löste det genom att köpa en ny topp och sedan dessa har motorn fungerat bra med bra komp.
Jag funderade på att slå till på en ASP 120 som är utannonserad här på forumet, säger inte av vem :sarcastic: Men jag kan ju inte bestämma mig om jag ska ha el eller metanol på min Klemm 35. Men säljaren av motorn verkar inte heller kunna bestämma sig för vilken motor han ska ha
Kommentar