Calmato sports

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kamikaze
    • jan 2007
    • 505

Var hittade du dom skidorna som satt på Calmaton i filmen? Såg att dom va lite längre så du ej behövde ha skida på nosstället 8)

Kommentar

• sundqvistjohan
      • jul 2006
      • 1289

Dom skidorna har Perre tillverkat själv. Så använde han landningsstället från sin högvingade Calmato för att fästa skidorna där fram. Det går nog lika bra med 3 Dubro-skidor två på huvudstället och en skida på nosstället.

Kommentar

• Kamikaze
        • jan 2007
        • 505

Kul! Såna måste man ju ha till trainern till vintern! Den får bli vinterkärra nu när man gått över till lågvingat

Kommentar

• Glawe
          • feb 2007
          • 2126

Traplet (www.traplet.com) har ett antal olika ritningar på skidor och pontoner om du vill bygga själv.

Kommentar

• Marcus72
            • maj 2007
            • 180

Nu är ett stycke röd Calmato sport införskaffad från en av Kyoshos "exklusiva" butiker :lol:
            Premiärflygning är planerad i helgen men.... ser att lexan cockpiten saknas i lådan :evil:
            Ska ringa handlaren & se hur lång lev. tid det är på denna.

Någon form av fotografi kommer...

Kommentar

• Kamikaze
              • jan 2007
              • 505

Ursprungligen postat av Marcus72
              Nu är ett stycke röd Calmato sport införskaffad från en av Kyoshos "exklusiva" butiker :lol:
              Premiärflygning är planerad i helgen men.... ser att lexan cockpiten saknas i lådan :evil:
              Ska ringa handlaren & se hur lång lev. tid det är på denna.

Någon form av fotografi kommer...
              Blev det en Calmato i 40 eller 60 storlek 8) Bilder bilder..............

Så här elegant kan Calmaton bli med en Alumininum spinner 8)

Kommentar

• Magnus G
                • jun 2006
                • 106

Ursprungligen postat av Zalman_Water
                Så här elegant kan Calmaton bli med en Alumininum spinner
                "Like putting lipstick on a..." nej nu ska jag inte vara sån. :lol:

Seriös fältlåda (fältbänk?!) måste jag säga, imponerande!
                Hals- und Beinbruch!

Kommentar

• Ålänning
                  • maj 2007
                  • 6807

Så min OS MAX 61 FX funkar bra i den kommande lågvingade Calmato
                  60? Börjar det närma sig att den finns i lager nånstans i Sverige så man
                  får hem den på en vecka eller så? Eller tar det till november? =)
                  www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

Vi på ÖMH kan nog hjälpa dig med det..Men ett par veckor tar det nog FÖRUTSATT att den finns hos leverantören ..
                    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Marcus72
                      • maj 2007
                      • 180

Det var inte en dag för sent att investera i ett nytt plan, Sport 40:an
                      Var ute med högvinge callen idag...kommer flygande mycket stiligt över fältet för inflygning till landning, kommer lite fort...gör en mycket avancerad manöver lite upp & ner med sväng & invert. loooping....ojoj svääääng liiiiite meeeer....SMACK!! OJ :oops:
                      Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur manövern går till men... man drar i båda spakarna samtidigt åt alla håll ungefär...minns inte riktigt
                      Ska INTE träna mer på den!
                      Men men....det MÅSTE ju ha varit dåligt med stöm i mottagar accen som gjorde det...joo, så måste de ju vara...absolut..hmmm

Funderar på om jag ska plocka över motorn & radion i Sporten nu men...självförtroendet stärktes ju inte direkt av detta...hehe

Kommentar

• Propellerpetter
                        • dec 2006
                        • 44

Vad kan vara finare än en Sport? Tja, kanske TRE Sportar?

(Daniels, Petters och Jespers)

Kommentar

• Marcus72
                          • maj 2007
                          • 180

Ingen av Er som köpt en calmato Sport 60 ännu :?:

Kommentar

• EPG
                            • jul 2006
                            • 325

Ursprungligen postat av Zalman_Water
                            Kan man va lite vågad och klota i en O.S MAX 61 i Calmaton? Eller Drar det bara mer sås och vrålar mer utan att det går så mycket snabbare! Nån som har testat köra en Calmato sport med en 61:a kanske......... :roll: Vill ha en supersnabb Calmato! Hur långt kan jag gå i motor storlek! 2-Takt! Tänker jag på då närmast...... 8)
                            Jag hade tidigare en Speed Air 40 (Black horses motsvarighet till Kyoshos Calimato sports) jag hade en 75:a med långpipa samt en APC 10x8 propeller på den. Det var riktigt kul då man både kunde flyga förhållandevis långsamt och även kunna flyga ifrån Mustanger, Easy trainers med mera utan problem.

Kommentar

• Kamikaze
                              • jan 2007
                              • 505

Kan tänka mig att den va kul att flyga med en sån spis i...Måste ha gått uta ba helv..... 8) Nu ska jag börja bygga ihop min mustang pts trainer! För just nu har jag inget flygfärdigt plan att flyga med! Eftersom jag har haft en riktigt olturlig vecka! -1 Sky Rider Mach 1 Och -1 Calmato Sport.... :oops:

Kommentar

• Heda
                                • sep 2006
                                • 312

Jag lär slå till på en sådan där snart, men min högvingade Calmato vägrar ju gå sönder, kan ju inte bara ställa den åt sidan, jag har aldrig slutat flygigt med en modell hitills utan att krascha den 8)

Jämrans bokis å andra spammare som skapar behov :badgrin:

Kommentar

Arbetssätt...