Motor spacewalker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreash
    • feb 2015
    • 375

    #1

    Motor spacewalker

    Hej har en spacewalker från hobbyking stående tror ni att min os surpass 48 skulle orka dra den modellen ?https://hobbyking.com/en_us/spacewal...___store=en_us
  • Phastey

    • feb 2016
    • 280

    #2
    Har flugit en Kyosho spacewalker med i princip exakt samma mått och med en OS48 och den flög utmärkt. Vet dock ej hur vikten är på Hobbykings variant? (Kyoshos SQS-serie brukade ju vara ganska lätta).

    Kommentar

    • Andreash
      • feb 2015
      • 375

      #3
      Ja planet är ganska lätt så det borde gå fint .dom rek 61 -90 känns lite onödigt mycket .Har även en os 61 men blev så förtjust i 48a provflög den idag i en trainer på ca 1.5m och det fanns massor av kraft.Ful som stryk och flög fruktansvärt dåligt blåste en hel del kan ha bidragit .tyckte tyngdpunkten låg rätt men kändes baktung .skevroder är påstatt i efterhand funkade ganska dåligt.men men flög gjorde denKlicka på bilden för större version

Namn: 20161210_205900.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,8 KB
ID: 508554Klicka på bilden för större version

Namn: 20161213_222825.jpg
Visningar: 1
Storlek: 59,2 KB
ID: 508555

      Kommentar

      • LIP
        • maj 2006
        • 1315

        #4
        Det räcker och blir över, jag har haft 2st 1/4 skala SpaceWalker, (byggt efter ritning) med Asp 15 ccm och det har också blivit över av kraft. Tror att det blir perfekt med en OS 48.

        Kommentar

        • LIP
          • maj 2006
          • 1315

          #5
          Ursprungligen postat av Andreash
          Ja planet är ganska lätt så det borde gå fint .dom rek 61 -90 känns lite onödigt mycket .Har även en os 61 men blev så förtjust i 48a provflög den idag i en trainer på ca 1.5m och det fanns massor av kraft.Ful som stryk och flög fruktansvärt dåligt blåste en hel del kan ha bidragit .tyckte tyngdpunkten låg rätt men kändes baktung .skevroder är påstatt i efterhand funkade ganska dåligt.men men flög gjorde den[ATTACH=CONFIG]61900[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61901[/ATTACH]

          Tycker det ser ut som små skevroder på din trainer. De trainer som jag har byggt i mina dagar har jag alltid haft skevrodrets bredd/korda 25% av vingens korda, min filosofi är att det är bättre med breda roder och mindre utslag, tänker som så att smala roder och stora utslag blir bara broms.

          Kommentar

          • Andreash
            • feb 2015
            • 375

            #6
            Låter ju kanon det .Är min första fyrtaktare blev helt såld på gången och vilken ork det var i den lilla maskinen även att jag bara hade en 10×6 propp på fick inte plats med större tog i backen planet var org med en 0.15 motor

            Kommentar

            • Kenneth E
              • okt 2006
              • 3445

              #7
              Gillar storleken på tanken, du flyger lätt en timme, eller?

              Kommentar

              • Andreash
                • feb 2015
                • 375

                #8
                Man tager vad man haver

                Kommentar

                Arbetssätt...