Hej har en spacewalker från hobbyking stående tror ni att min os surpass 48 skulle orka dra den modellen ?https://hobbyking.com/en_us/spacewal...___store=en_us
Motor spacewalker
Kollaps
X
-
Ja planet är ganska lätt så det borde gå fint .dom rek 61 -90 känns lite onödigt mycket .Har även en os 61 men blev så förtjust i 48a provflög den idag i en trainer på ca 1.5m och det fanns massor av kraft.Ful som stryk och flög fruktansvärt dåligt blåste en hel del kan ha bidragit .tyckte tyngdpunkten låg rätt men kändes baktung .skevroder är påstatt i efterhand funkade ganska dåligt.men men flög gjorde den
Kommentar
-
Ja planet är ganska lätt så det borde gå fint .dom rek 61 -90 känns lite onödigt mycket .Har även en os 61 men blev så förtjust i 48a provflög den idag i en trainer på ca 1.5m och det fanns massor av kraft.Ful som stryk och flög fruktansvärt dåligt blåste en hel del kan ha bidragit .tyckte tyngdpunkten låg rätt men kändes baktung .skevroder är påstatt i efterhand funkade ganska dåligt.men men flög gjorde den
[ATTACH=CONFIG]61900[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]61901[/ATTACH]
Tycker det ser ut som små skevroder på din trainer. De trainer som jag har byggt i mina dagar har jag alltid haft skevrodrets bredd/korda 25% av vingens korda, min filosofi är att det är bättre med breda roder och mindre utslag, tänker som så att smala roder och stora utslag blir bara broms.Kommentar

Kommentar