Vad är det för gänga på stiften ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth E
    • okt 2006
    • 3445

    #1

    Vad är det för gänga på stiften ?

    Kanske dum fråga, men jag tycker inte jag hittar rätt.

    Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
  • LIP
    • maj 2006
    • 1315

    #2
    Om du menar till glödstiften så är det UNF 1/4"-32.

    Kommentar

    • pgrts

      • jun 2006
      • 2015

      #3
      Det beror nog på vilken motor du har, men Lasse har nämnt den vanligaste.
      Hittar du inte rätt stift som passar din motor så är det säkrast att du skriver precis vilken motor du har.
      ___________________
      patrik@pgdata.se

      Kommentar

      • Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

        #4
        Ursprungligen postat av LIP
        Om du menar till glödstiften så är det UNF 1/4"-32.
        Tack för svaret.[emoji4]

        Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

        Kommentar

        • Gasman
          RCFF - Administratör
          • aug 2006
          • 555

          #5
          Det är mycket riktigt 1/4"-32, men INTE UNF utan en gänga som brukar kallas laboratoriegänga eller ibland UNEF. 1/4" UNF har bara 28 gängor per tum.
          //Mange

          Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
          Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!

          www.strangnasmodellflygare.se

          Kommentar

          Arbetssätt...