Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har en balanserare som ser ut som en pinne med 2 koner på.
--><-- sen skruvar man in proppen i den och sätter den i ett skruvstäd. SEn petar man lite på proppen och hoppas på att den inte tippar åt ena hållet hela tiden
Inte jag.
Kör bara en reamer så proppen passar och sen monteras den... Det funkar klockrent.
Balansering skulle vara aktuellt om man skulle testa pylon, men för vanligft sportflyg skiter jag i det.
Jag köpte en balanserare nyss ( i förrgår ) å satte upp de som jag hade, gissa om det blev skillnad på ljud på propparna, speciellt på elplanen så slapp man typ "resonansljud" vid vissa varvtal. Så nu balanserar jag allt utom små gwsproppar.
Jag balanserar alla proppar oavsett storlek. Inget mår bra av vibrationer och det får du om proppen inte är i balans.
Spinnern balanserar jag inte eftersom den sitter så nära rotationscentrum.
Kommentar