skevroder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laika68
    • apr 2016
    • 16

    #1

    skevroder

    hallå.
    hur får jag till skevroder på min cub.
    ska vara olika inställning på dom, på det som går upp och det som går ner.
    har två servon.
    radion är radiolink at 9.
    får inte till det.
    på min pilatus sitter det klaffar, det fick jag till efter mycket strul.
    men hur får man till skevroder på min cub att röra sig olika upp och ner.
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

    #2
    Finns det ingen bruksanvisning till radion ? Där brukar det framgå hur man skapar differentierade skevroder.
    Roger

    Kommentar

    • laika68
      • apr 2016
      • 16

      #3
      Får läsa på lite till, har flyttat länkarmarna på
      Servona lite förbi centrum nu..så det får duga så länge.

      Kommentar

      • Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

        #4
        Bara du har servona på olika kanaler så ska det väl lösa sig med rätt inställning i sändaren. Så gör man på Futaba iaf. Kanal 1 för ena rodret och kanal 6 för det andra. Sen aktiverar man flaperon och sen är det bara att ställa in mittlägen, ändlägen och allt vad man nu vill.
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

        Kommentar

        • laika68
          • apr 2016
          • 16

          #5
          Tack Ålänning.
          läste lite i bruksanvisningen, var precis som du skriver.
          samma i min Radiolink, kanal 1 och 6, och sen aktivera flaperon.
          funkar nu.

          Kommentar

          • pgrts

            • jun 2006
            • 2015

            #6
            Förr så fixade man det lätt med ett enda servo och speciella roderhorn som var offset från gångjärnslinjen.
            Alternativet med att offseta armarna på servot funkar ju också.
            Men som du kom på så är flaperon ett himla bra "fusk" ;-)
            ___________________
            patrik@pgdata.se

            Kommentar

            Arbetssätt...