Förslag på modell till os 90 4t

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MadMan
    • maj 2006
    • 32

    #1

    Förslag på modell till os 90 4t

    Har bestämt mig för att skaffa ett nytt plan till min OS 91 4t och tänkte höra om någon här har några förslag på ny modell.
  • Frippe
    • maj 2006
    • 226

    #2
    Kanske en diablotin?

    Med en OS 91 4t blir det bra drag i dom.

    Kommentar

    • Krille
      • maj 2006
      • 1184

      #3
      Finns MASSOR av kärror som passar den motorn. men vi kan väll börja vad du vill ha.
      Ren konstflyg (typ F3a)
      Scala arobatic (typ CAP, extra, Edge)
      Scala kärra?
      WW2 kärra?

      välj å vraka
      //Kristoffer gustafsson

      Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
      Helikopter: T-rex 700 DFC,
      Sändare: Futaba T18SZ,

      Kommentar

      • DrHanke

        • maj 2006
        • 5250

        #4
        greatplanes lancair! sanlöst bra flyga för pengarna. flyger perfekt i alla väder, allt ifrån storm till vindstilla...
        //DrHanke

        *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

        Kommentar

        • bokis
          • maj 2006
          • 5041

          #5
          Har nog skrivit det nån gång tidigare...Om jag fick behålla bara ett plan så skulle det vara GP:s Lancair...tveklöst...
          // Bokis

          ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

          Kommentar

          • Krille
            • maj 2006
            • 1184

            #6
            En annan fin fin kärra (kanske svår att få tag i nu) är kyoshos sensation 1400. väldigt ful kärra på backen. ser bra ut i luften. ingen 3D men jäkligt bra F3a/pattern plan.

            Har en 90 4-t i den å den är som en raket uppåt
            Utan tvekan det plan jag haft som flyger bäst. (pappa har en greatplane venus 40 å den flyger inte på långa vägar lika bra)

            Här är en länk till en bild på min sensation inte världens bästa bild men svårt att hinna fånga en kärra på låg höjd om man inte har en riktig kamera med manuel fokus
            //Kristoffer gustafsson

            Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
            Helikopter: T-rex 700 DFC,
            Sändare: Futaba T18SZ,

            Kommentar

            • AM
              Debattglad entusiast

              • maj 2006
              • 3464

              #7
              1/4 skala Tiger Moth 220 cm ARF - klädd med Oratex - 4200 kr....

              Problably only at ... :lol:


              Mvh
              Ove

              [/img]
              Ove (AM) Nielsen

              Kommentar

              • Robin
                • maj 2006
                • 203

                #8
                lancair'en verkar ju fin...

                Tycker du att CAP'en börjar kännas övermotoriserad eller? :shock:

                Kommentar

                • bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

                  #9
                  Det här är anledningen till att jag gillar Lancair:

                  Filmen gjordes för jag blev inte så lite fundersam när en vinge gick av
                  för en herre i svedala o bilderna t.o.m dök upp i modellflygnytt som ett exempel på tveksamma ARF:er..Gör man ett noggrant bygge av den å ÖVERMASKINERAR den inte så är det en av de häftigaste kärror jag har flugit...Den på filmen har en OS 91:a å går som ett troll med den..Det finaste med den är att med klaff så har den ett otroligt fartområde,ingenting annat jag har testat har varit i närheten!
                  // Bokis

                  ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

                  Kommentar

                  • MadMan
                    • maj 2006
                    • 32

                    #10
                    Ursprungligen postat av Robin
                    Tycker du att CAP'en börjar kännas övermotoriserad eller? :shock:
                    Nej, men överviktig! (Vmar Cap 231. Gjord för en .46 2-takt)
                    Får nog bli en Lancair...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...