RIP Space Walker...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mac77
    • maj 2006
    • 513

    #1

    RIP Space Walker...

    Efter en halv minuts okontrollerad flygning dog min Space Walker...vet inte exakt vad som var felet, ska undersöka det nån dag.

    Hursomhelst så klarade sig faktiskt kärran relativt bra, vingen knäcktes när den for ner i ett träd, annars så var den relativt hel. Hade den landat ett par meter bort hade den slagit rakt ner i en leråker, och hade inte träden stannat upp den så hade den gått rakt ner i ett stenröse. Den kommer hursomhelst inte att repareras.

    Jag hoppas att bilder av eländet kommer läggas upp av min klubbkompis som hade kameran med sig.

    Framtiden för min Saito 82 som satt i den är inte bestämd men här är några uppslag.

    CMP P40-Warhawk (den mindre av dom)
    KMP Katana 40
    World Models Ultimate 40 (motorn känns kanske lite stor för den)

    om inte ÖMH har nåt annat på hyllan när jag kommer upp nästa vecka...
  • K-Å
    • maj 2006
    • 1184

    #2
    Katana 40
    MVH Kjell-Åke Skoog
    Ordförande RCFF 2023/2025.

    Kommentar

    • tobbe
      • maj 2006
      • 99

      #3
      Av dom kärrarna du räknat upp så e troligen Katana 40 den bäst lämpade. Motorn e nog lätt overkill för dom andra...

      /Tobbe

      Kommentar

      • DrHanke

        • maj 2006
        • 5250

        #4
        katana 40:an, tänkte ha en saito 72 men med en 82:a blir det nog roligare
        //DrHanke

        *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

        Kommentar

        • mac77
          • maj 2006
          • 513

          #5
          Just nu är jag sugen på en warbird då jag aldrig haft en sån, då 82:an kanske är för stor för KMP PT40 kanske deras Zero vore nåt? Nån som har erfarenhet av den, det finns flera som säger att warbirds kan vara väldigt klippbenägna och det undviker jag gärna om det går.

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #6
            tjena! CMP:s P-40 är snygg..Men den är inte rolig å få att flyga bra...
            Katana 40..Yes! Det är ett val jag skulle kunna tänka mig..Annars så funkar det nog med KMP:s stora Hurricane skulle jag tro,det är nog en sak som K.Å skulle kunna svara på..Den såg rejält maskinerad ut med en 120:a o den flyger jämrans fint! Din saito drar väl en 14x6 med ganska bra drag eller?
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • mac77
              • maj 2006
              • 513

              #7
              Ursprungligen postat av bokis
              Din saito drar väl en 14x6 med ganska bra drag eller?
              Den drog iallafall 13x7 utan problem...

              Hurricanen verkar lite stor dock, det får bli nåt billigare oxå...

              Kommentar

              • bink
                • maj 2006
                • 18

                #8
                Var det en Seagull Spacewalker, och i så fall är motorkåpan hel ?

                Kommentar

                • mac77
                  • maj 2006
                  • 513

                  #9
                  Ursprungligen postat av bink
                  Var det en Seagull Spacewalker, och i så fall är motorkåpan hel ?
                  Den höll i krashen...men motorn var monterad rättvänd i den så det är ett stort hål i den upptill...kan mejla dig en bild på den om du ändå är intresserad

                  Kommentar

                  • tonic
                    • maj 2006
                    • 882

                    #10
                    Ursprungligen postat av mac77
                    Ursprungligen postat av bink
                    Var det en Seagull Spacewalker, och i så fall är motorkåpan hel ?
                    Den höll i krashen...men motorn var monterad rättvänd i den så det är ett stort hål i den upptill...kan mejla dig en bild på den om du ändå är intresserad
                    Här kommer en bild med binks flygplan.

                    Motorn är tvärrställd.

                    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

                    Kommentar

                    • mac77
                      • maj 2006
                      • 513

                      #11
                      Såhär såg/ser min ut...

                      Kommentar

                      • mac77
                        • maj 2006
                        • 513

                        #12
                        Den här blev det, då jag köpte den begagnad och det råkade sitta en OS 70 i den så behöver jag ju även en kärra till Saito 82:an oxå...men den kan dröja lite nu.





                        Enligt tidigare ägare ska den går fort!

                        Tillverkare: Jamara

                        Kommentar

                        • zeno
                          • maj 2006
                          • 536

                          #13
                          Nämen se där ja en musse! Bör finnas minst en i var mans hem
                          Ser fram emot flygrapporten

                          Kommentar

                          Arbetssätt...