Ett blad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas

    • jun 2006
    • 7673

    #1

    Ett blad?

    Nån som har testat detta nångång??
    Fördelar?
    Nackdelar?

    Retroholic!
  • McRegor
    • maj 2006
    • 7942

    #2
    Har bara sett det på lin-Speed-motorer.
    Roger

    Kommentar

    • pgrts

      • jun 2006
      • 2015

      #3
      Kolla Nightflyers filmer. Han har nog kört allt som finns som enbladigt - till och med helikoptrar!

      Det är lite svårt att hitta hans filmer med enbladiga proppar men det var rätt så många år sedan .

      För övrigt så var det poppis på friflygande gummimotormodeller för många år sedan.
      Klicka på bilden för större version

Namn: prop.jpg
Visningar: 1
Storlek: 60,9 KB
ID: 513372Klicka på bilden för större version

Namn: heli.jpg
Visningar: 1
Storlek: 35,0 KB
ID: 513373
      ___________________
      patrik@pgdata.se

      Kommentar

      • Ålänning
        • maj 2007
        • 6807

        #4
        En fördel är väl att luftströmmen blir renare med ett blad. Ju fler blad, desto sämre. Blir turbulent bakom propellern. Därför är tvåbladigt klokast då det är enklast tillverka och är så få blad som möjligt. Enbladiga måste väl ses som en nackdel i sig då de knappt existerar. :-D
        www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

        Kommentar

        Arbetssätt...