Vilken 1.8m kärra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

    #1

    Vilken 1.8m kärra?

    Vilken 1.8meters, €199.- kärra från modellhobby.de skulle du välja?

    Katana
    Giles 202
    Extra 300s
    YAK-54
  • Glawe
    • feb 2007
    • 2126

    #2
    Hmmm... Giles tror jag. Dom andra känns det som fler redan har

    Kommentar

    • T5
      • jul 2006
      • 1300

      #3
      Giles 202 i blått och vitt är skitsnygg, det känns inte som om det spelar någon roll för mig om modellen redan är populär, det brukar ju vara ett gott tecken.
      Giles 202 ser lite mer "pattern" ut än tex. Katanan, är det så?

      Kommentar

      • Nexus
        • maj 2006
        • 744

        #4
        Min svar är bästa dom:

        Giles 202
        Extra 300s

        eller Edge 540 också !!

        att tänka på att det beror på dig vad du satsar på bensin eller glödstifts motor med 10 cc till 90 ?? det är fråga om ???


        så klart !!

        Excell 60 2 St
        Heim 10 CC skala Hughes 500 E
        Concept SR
        Modeltech Cap 21 2 st
        Wonder 2 St
        skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
        Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
        Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

        Kommentar

        • colsson
          • maj 2006
          • 1165

          #5
          Jag tycker är frågan är väldigt märklig.. Varför undrar du vilket plan jag skulle välja? Är det inte du som ska köpa det?

          Kommentar

          • T5
            • jul 2006
            • 1300

            #6
            Varför är det här nu konstigt???
            Det är väl ganska normalt att man kollar vad andra tycker, speciellt på ett forum fyllt av RC erfarenhet och duktiga modellflygare!
            De är ju likvärdiga i storlek/pris, kul att se vilket som verkar mest populärt.
            Och nej, ingen behöver svara som inte vill.

            Nexus: Bensin 35-40cc skulle nog passa på de här.

            Kommentar

            • Nexus
              • maj 2006
              • 744

              #7
              vad menar du att konstig här ???

              Jag vet inte vad är du vill säger då ??


              det är du som fråga vilken skulle du välja på ?
              det var du skrev i detta

              därför Jag gav ett förslag där olika !!

              det var allt

              MVH Steve

              Excell 60 2 St
              Heim 10 CC skala Hughes 500 E
              Concept SR
              Modeltech Cap 21 2 st
              Wonder 2 St
              skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
              Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
              Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

              Kommentar

              • T5
                • jul 2006
                • 1300

                #8
                Nexus: Ditt svar är helt OK. Tack.
                Läs igen så ser du att det inte var riktat åt dig Nexus.

                Kommentar

                • Nexus
                  • maj 2006
                  • 744

                  #9
                  okej inte problem det var inte till mig som du menar så okej !!
                  inte problem !!

                  tack

                  MVH Steve

                  Excell 60 2 St
                  Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                  Concept SR
                  Modeltech Cap 21 2 st
                  Wonder 2 St
                  skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                  Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                  Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

                  Kommentar

                  • T5
                    • jul 2006
                    • 1300

                    #10
                    Nån som har en sån här Giles 202 och kan ge ett utlåtande?
                    Vilken tillverkare är det?
                    Spannweite 1,80m , Länge 1,82m, Flächeninhalt 62 qdm , Leergewicht 2,6 Kg

                    Kommentar

                    • colsson
                      • maj 2006
                      • 1165

                      #11
                      Ett litet tips T5...

                      1,8 meters kärra inklusive 26cc bensinare för 3400:- och gratis frakt... Det kan man ju leva med..



                      Flyger bra direkt ur lådan.



                      Eller varför inte en Giles 202 på 1860mm för 3685:- inklusive en 40cc bensinare..







                      Köps här www.peakmodel.com

                      Vassegó

                      Kommentar

                      • Nexus
                        • maj 2006
                        • 744

                        #12
                        ok hos vilken firma då menar du ???,colsson

                        MVH steve

                        Excell 60 2 St
                        Heim 10 CC skala Hughes 500 E
                        Concept SR
                        Modeltech Cap 21 2 st
                        Wonder 2 St
                        skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
                        Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
                        Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

                        Kommentar

                        • T5
                          • jul 2006
                          • 1300

                          #13
                          Giles 202 på 1860mm för 3685:- inklusive en 40cc bensinare
                          That's the ticket! Tackar...

                          Kommentar

                          • Tobbe O
                            • maj 2006
                            • 1431

                            #14
                            Låter nästan för bra för att vara sant, fraktfritt över halva jordklotet.

                            Såg sidan tidigare i vinter och fick köplust men bangade.

                            Är det någon som handlat av Peakmodels, eller kollat om det verkligen är fraktfritt till sverige?

                            Man får räkna med moms, men är det en seriös firma så blir man ju sugen på att beställa sig en bensinare!!!

                            Kommentar

                            • T5
                              • jul 2006
                              • 1300

                              #15
                              Tull och moms får man räkna med då det blir ett stort paket, men är det verkligen fraktfritt och så låga priser blir det en god affär i slutändan i alla fall.
                              Jag är på repet att beställa en Edge540 + SPE40cc. Sen slänger man en beställning på Futaba S3305 och S3010 servon från Tower hobbies

                              (Giles202 är för lång för min lilla VW Golf )

                              Kommentar

                              Arbetssätt...