Vilken 1.8m kärra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

    #16
    Är det som från USA så är det ingen tull på modellplan utan bara moms
    Varukoden för modellflygplan är 9503201000 om den är av plast .För övriga material är varukoden 9503209000.
    Tullsatsen är 0 % oavsett vilket material. Mervärdesskatten på 25 % tillkommer på varans pris inklusive frakt och ev.försäkringskostnader.Detta kallas för tullvärdet.

    Kommentar

    • T5
      • jul 2006
      • 1300

      #17
      Säg att man betalar 25% på 3400.- (Extra + 26cc motor) så är man uppe i 4250.-
      Är då frakten gratis är det ett väldigt bra köp...

      Kommentar

      • Zekee
        • maj 2006
        • 604

        #18
        Är äckligt sugen på extra260 men bangat ett par ggr. Priset oavsett moms/tull är ruggigt lockande men som vanligt så smiter det in nånannan investering in emellan! :(

        Kommentar

        • T5
          • jul 2006
          • 1300

          #19
          Funderar du på 26cc eller 40cc?
          26cc verkar vara OK, men inte så mycket extra kraft. Jag skulle vilja ha ordentligt med drag för att lära mig hovra och kunna dra iväg uppåt utan problem.
          Videosnuttarna från Peakmodel där de hovrar med 26cc verkar vara marginellt med kraft, de hovrar på höga varvtal och går oftast ur horisontelt, inte rakt upp.
          Jag tror en Edge/Extra med 40cc skulle vara det bästa.

          Kommentar

          • Tobbe O
            • maj 2006
            • 1431

            #20
            Är det någon som mailat med Peakmodels och checkat villkoren?

            Kommentar

            • Tejp
              • maj 2006
              • 133

              #21
              Jag har mailat dem, men inte om några villkor.

              Däremot så kommer det snart ett "combo-pris" på deras 85" yak 54 och dl-50 motorn.
              Lägger man ihop dem nu så är det $809 så combo-priset blir nog ännu mera attraktivt. 8)

              DL-50 motorn har fått väldigt bra kritik på usa forumen.
              Det är en kopia av DA-50 och verkar ha samma effekt... mumma...

              Kommentar

              • Magnus
                • jun 2006
                • 85

                #22
                Har handlat där en hel del gånger, har aldrig varit några problem. Frågade även hur det var med free shipping, det gäller även till Sverige fick jag till svars. Är bra att handla med tycker jag.
                /Magnus

                Kommentar

                • Tobbe O
                  • maj 2006
                  • 1431

                  #23
                  Låter helt underbart bra

                  Jag har beställt lite grejor från www.unitedhobbies.com som jag ska hämta på ICA i morrn, tog precis en vecka från orderdagen :p

                  Kommentar

                  Arbetssätt...