2t eller 4t?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Richar3D
    • maj 2006
    • 44

    #1

    2t eller 4t?

    vilket är att föredra i en 3d modell?
    0
    2 tackt
    0%
    0
    4 tackt
    0%
    0
  • DrHanke

    • maj 2006
    • 5250

    #2
    4t mest för å slippa "turbo" effekten, 4t har en mer jämn kurva och det är enl mitt tycke lättare med vrid på låga varv å utföra manövrarna smidigt.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

    Kommentar

    • bokis
      • maj 2006
      • 5041

      #3
      4-takt utan tvekan..Idag är de så bra o lätta att ställa in så os,.saito o sy
      är det enda som finns i min mutterbod
      // Bokis

      ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

      Kommentar

      • PrylBalle
        • maj 2006
        • 19

        #4
        OS vs. Saito?
        Vad tycker ni som provat båda?

        Kommentar

        • DrHanke

          • maj 2006
          • 5250

          #5
          säger sak samma, köp det som de andra i omgivningen har så har du lättast å få hjälp. Min egna erfarenhet säger att Saito kräver sin tid att köras in, du kommer behöva köra den ett tag innan den går som du vill.
          //DrHanke

          *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

          Kommentar

          • Richar3D
            • maj 2006
            • 44

            #6
            om den någon sin gör det, en klubbkompis fick aldrig sin att gå bra....

            Kommentar

            • DrHanke

              • maj 2006
              • 5250

              #7
              trägen vinner alltid, bokis å jag har hitills inte stött på en motor vi inte fått å gå bra, min saito 72 tog en hel sommar och typ 30L innan den äntligen går som ett urverk. Och nu går den så ruskigt fint så folk tror knapp sin ögen när jag har den igång Därav e ja så förvånad över SY, många säger att det är samma, men det är inte samma! De SY jag har varit i kontakt med har gått precis lika bra som OS och Saito, se filmen på ÖMH där bokis har en SY-120 i en GP Ryan och lyssna på motorgången, den motorn i filmen har bara gått 2 tankar... Det enda vi gjort efter filmen är å bytt från master airscrew till APC så den numera ylar som besatt å bara vill flygas mer!
              //DrHanke

              *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

              Kommentar

              Arbetssätt...