Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej på er!Har skaffat mig en ucando 60.Någon som har erfarenhet av detta plan.Sen det här med motor.Ska skaffa en lämlig motor med bra prestanda.Någon som har nått bra tips.Har fått tips på saito 125.
Mvh/stefan
Ta nåt som skakar mindre!
Innan nån säger YS (som är det fräschaste alternativet!) så har jag ett förslag,Saito 100 (skakar möe mindre än 125:an)..Eller gärna en "kines" 120,den skakar ännu mindre..
Den erfarenhet vi har av uggly-kan-too är att den är vibrationsmottaglig å blir trevligare o hålla på med ju mindre väsen motoriet för..
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Hej! Är ny medlem här på detta forum. Efter att modellflyget legat nere nåt år så har man nu återupptagit det denna sommar.
Flyger för tillfället nån egenkonstruerad skrothög men jag väntar på leverans av en U Can Do 60. ( nästan hopplöst att få tag på den :x )
Min plan är ju att köra med en 2T Asp 91 i den, hur kan det tänkas funka?
UDC är en riktigt rolig model som kan göra det mesta,är hur snäll som hälst det är nästan en trainer.
Har en med en Saito 1.00(bensin konverterada) och den motorn räcker till utan problem.
Jag har en med en saito 100 i, absolut inte raketprestanda, men den drar sig ur en hovring tillräckligt för att jag ska våga genomföra den i markhöjd. Förmodligen pga att setupen blir väldigt lätt. Annars en extremt odramatisk kärra att flyga, som nämnts ovan, skulle utan tveka kunna rekommendera den som trainer i kombination med simulator och små utslag. Mina enda klagomål på flygegenskaperna är att den knivar som ett fyllo samt ganska mycket vingel i harriers och elevators.
Jag har en med en saito 100 i, absolut inte raketprestanda, men den drar sig ur en hovring tillräckligt för att jag ska våga genomföra den i markhöjd. Förmodligen pga att setupen blir väldigt lätt. Annars en extremt odramatisk kärra att flyga, som nämnts ovan, skulle utan tveka kunna rekommendera den som trainer i kombination med simulator och små utslag. Mina enda klagomål på flygegenskaperna är att den knivar som ett fyllo samt ganska mycket vingel i harriers och elevators.
Klockren analys!!
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
Funderar på en Ucando 60.
Klarar jag mig med en 82:a 4:takt på en sådan?
har inte tänkt att utföra några häftigare manövrar då jag inte flugit så värst länge.
Funderar på en Ucando 60.
Klarar jag mig med en 82:a 4:takt på en sådan?
har inte tänkt att utföra några häftigare manövrar då jag inte flugit så värst länge.
Flög min med Saito 125:an och då fanns det mycket överskottskraft att när som helst dra ut ur en hovring.
82:an är också stark och räcker säkert för lugnare flygning. Kolla bara med tyngdpunkten om man måste sätta i miniservon till höjden för att spara vikt där.
Funderar på en Ucando 60.
Klarar jag mig med en 82:a 4:takt på en sådan?
har inte tänkt att utföra några häftigare manövrar då jag inte flugit så värst länge.
UCD är idag en gammal kärra. Redan när den var ny så fick anhängarna försvara flygegenskaperna. Idag finns både bättre och billigare alternativ. Ju nyare man är desto mera motor behöver man skulle jag vilja påstå.
Hangar 9 Frenzy 100 är en riktigt trevlig kärra i samma stil. Saitos 125:a passar direkt och planet drar sig upp ur hovring hur lätt som helst. För övrigt skar kamaxeln på min Saito 125 under en flygning efter detta tillfälle, helt torr fick ingen smörjning. Nu har jag en nippel inborrad för att få olja fram till kamaxeln.
Kommentar