Varvräknare TY1

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

    #1

    Varvräknare TY1

    Är det någon som har testat TY1:s varvräknare? Är det något att ha?

    Tobbe
  • H_enke
    • maj 2006
    • 150

    #2
    Har lånat en sådan av en kompis ett antal gånger, man pekar på proppellern och varvtalet kommer upp på displayen

    Mer vet jag inte 8)

    Kommentar

    • Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

      #3
      Jag har aldrig provat någon optisk varvräknare men man har ju läst lite om dem, en del ska vara ljuskänsliga (fungerar dåligt i vissa ljus) mm.

      Tobbe

      Kommentar

      • K-Å
        • maj 2006
        • 1184

        #4
        Hej TO, den funkar som det är tänkt, bör inte riktas rakt in i solen, är det skymning kan man använda en lampa bakom proppen.

        MVH K-Å
        MVH Kjell-Åke Skoog
        Ordförande RCFF 2023/2025.

        Kommentar

        • bokis
          • maj 2006
          • 5041

          #5
          Bieffekt/tips...Vill man kolla dom så rikta räknaren mot ett lysrör,3000 rpm
          om jag inte missminner mig på tvåbladigt...50 HZ X 60...
          // Bokis

          ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

          Kommentar

          • colsson
            • maj 2006
            • 1165

            #6
            Jag har en TY1 varvräknare och den funkar jättebra! Den tar 2, 3 & 4-bladig propp.

            Kommentar

            • Tobbe O
              • maj 2006
              • 1431

              #7
              TY1 Varvräknaren beställd!

              Tobbe

              Kommentar

              • Tobbe O
                • maj 2006
                • 1431

                #8
                Fick min varvräknare på Åselemeetingen i går, Bokis du har helt rätt lysrören "varvar" prick 3000 RPM.

                Tobbe

                Kommentar

                Arbetssätt...