Någon som har en Ultimate .50

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tonic
    • maj 2006
    • 882

    #1

    Någon som har en Ultimate .50

    Någon som har erfarenhet av denna kärra?


    Hur bra är byggsatsen?
    Flyger den bra?
    Är klädseln bra?

    Mvh / Toni (tonic) Cederholm.
  • Krille
    • maj 2006
    • 1184

    #2
    Fabrikat?
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

    Kommentar

    • tonic
      • maj 2006
      • 882

      #3
      Ursprungligen postat av Krille
      Fabrikat?

      Hej krille!

      Jag vet inte. Men den finns på fullkontroll.nu

      http://www.fullkontroll.se/product_i...oducts_id=2578


      Edit: >Hittade en bra beskriving http://www.rcuniverse.com/forum/m_3522370/tm.htm
      Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

      Kommentar

      • Magnus
        • jun 2006
        • 85

        #4
        Jag har köpte en sådan, snygg modell och välklädd. Men! bygginstruktionen ser man inte ett s**t av vad där står, sen fattades det delar till min, saknades distans till sporren / lite balsa bitar och några skruvar. Sen fattas tydligen "plattorna" som man skall montera på vingspetsarna så man får övervingen rätt, såg att där var sådana till den på länken ovan!!
        Svaret till det var: Den är kinesisk och den var ju billig!!!!!
        Bra svar från en säljare!

        Rek. motor 40 2-takt el 48 4-takt

        /Magnus[/img]

        Kommentar

        • tonic
          • maj 2006
          • 882

          #5
          Hej Igen!

          Nu fick jag beställt en dubelldeckare. de blev en Ultimate från fullkontroll.se

          Jag får hoppas att den flyger som jag vill :roll:

          Det kommer sitta en Rossi 40 i den. Lite förmycket varvtal, men ska se om jag inte kan öka stigningen på proppen?

          Lite bilder så inte Bokis blir ledsen



          Mvh / Toni (tonic) Cederholm.

          Kommentar

          Arbetssätt...