Är det någon som vet vilken metanol-motor som passar detta flyg! Som jag förstått så ska den ha en bensin mellan 25-50 cc ! Men jag skulle nog föredra en metanolare Vilken storlek behöver jag minst ha till denna Delta Super Decatlon, ARF, spv 2430mm...... :roll:
Super Decatlon, ARF, spv 2430mm
Kollaps
X
-
Men jag tänkte mig nog en metanolare! Vill ej klotta med bensin
Tror ni att en 180-4-takt skulle mäkta med denna pjäs! Eller måst d va ännu större metanolare än så........ http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=544 :roll:Kommentar
-
Z_W,
Tror nog att du ska ha liite större spis i nosen på en så stor modell; gärna en Saito FA-300T på 50cc.
Sen är det mindre klet med en bensinare; IOM att den bara behöver några få procent olja, mot upp mot 20% i en skvättanolmotor.
MvhKommentar

Kommentar