Ace ultimate fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • colsson
    • maj 2006
    • 1165

    #1

    Ace ultimate fråga

    Jag har byggt den här modellen en gång tidigare men tänker bygga en ny och funderar på att planka eller lägga glasfiberväv på cellplastvingarna.
    Nån som har testat det?
  • jaka
    • maj 2007
    • 1484

    #2
    Hej!
    Det blir tungt! Undvik det.

    Kommentar

    • mac77
      • maj 2006
      • 513

      #3
      25g väv och tunt lager epoxy har jag lagt på en ACE AT-6, dock är den inte klar och flugen ännu. Dock är den styv.

      Utan målning är det inte tyngre än oracover...

      Kommentar

      • MasterMag
        • maj 2007
        • 158

        #4
        Byggde Ultimaten enl beskrivningen med vävtejp och klädsel som förstärkning (Låter bra) =)

        Simple Extra 230:n jag gör nu så har jag lagt 3*3mm Furulist nedsänkt på ovansidan som vingbalk och det verkar blir bra.

        Kommentar

        • Taylorcraft
          • maj 2006
          • 359

          #5
          Vingen i min Simple Extra 230 får balk av 0,6x5mm kolfiber, samt mittförstärkning över/under av 95-grams papper (80-grams papper kan också fungera, men jag kör på sk. coated/bestruket papper). Lätt och starkt/styvt. Sen gör också klädseln mycket för styvheten, ja.

          Mvh

          Kommentar

          Arbetssätt...