Vilken propeller till en 40-size Spitfire?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6807

    #1

    Vilken propeller till en 40-size Spitfire?

    Vad skall det vara för 3-bladig propeller till en 40-size Kyosho Spitfire
    med en SY-61 4-taktare? Någon som har någon aning?

    /MickeM
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

    #2
    12X6 3-bladig skulle jag köra med

    Kommentar

    • Michael
      • maj 2006
      • 1742

      #3
      En 12x6 trebladare skulle nog kunna fungera utmärkt.
      Jag har provat denna storlek i en Saito 56 som då gjorde cirka 9000 rpm.

      /Michael

      Kommentar

      • jaka
        • maj 2007
        • 1483

        #4
        Hej!
        -En Kyosho .40 Spitfire med en .60motor...
        Kommer att bli framtung och flyga dåligt.
        Sätt i en .52-.56 fyrtakatare och du kommer att få en modell som flyger fint.

        Kommentar

        • Ålänning
          • maj 2007
          • 6807

          #5
          Ursprungligen postat av jaka
          Hej!
          -En Kyosho .40 Spitfire med en .60motor...
          Kommer att bli framtung och flyga dåligt.
          Sätt i en .52-.56 fyrtakatare och du kommer att få en modell som flyger fint.
          Men inte är det väl så stor skillnad mellan en .56 4-takt (9.2cc) och en .61
          4-takt (10.0cc)? Bara 0.8cc.
          www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

          Kommentar

          • plutoorjan
            • feb 2007
            • 127

            #6
            Ursprungligen postat av jaka
            Hej!
            -En Kyosho .40 Spitfire med en .60motor...
            Kommer att bli framtung och flyga dåligt.
            Sätt i en .52-.56 fyrtakatare och du kommer att få en modell som flyger fint.
            Förstår inte varför den skulle flyga bättre med en 52-56??!!

            En ASP 52FS väger 450gram och en 61:a väger också 450gram.
            61:an är ju samma motor fast något uppborrad.

            En 61FS kommer att fungera utmärkt som motor även om
            en 52FS skulle fungera även den.

            Mvh Örjan.

            Kommentar

            • T5
              • jul 2006
              • 1300

              #7
              Min polare byggde en Messerschmitt kyosho och när vi gjorde research så såg vi att .52fyrtakt blir för klent och de flesta kör med .70 fyrtakt med gott resultat.
              Vi valde en OS.70fs, iofs ganska tung, men gott om power.

              Med en 52'a får du ligga på max hela tiden.

              Kommentar

              • Zekee
                • maj 2006
                • 604

                #8
                Körde min kyosho P40 med en os70fyrtakt och det var inga problem heller! Hade lastat min med robarts luftställ och struts! Blir kanon med 60:an...

                Kommentar

                Arbetssätt...