Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Hej!
-En Kyosho .40 Spitfire med en .60motor...
Kommer att bli framtung och flyga dåligt.
Sätt i en .52-.56 fyrtakatare och du kommer att få en modell som flyger fint.
Hej!
-En Kyosho .40 Spitfire med en .60motor...
Kommer att bli framtung och flyga dåligt.
Sätt i en .52-.56 fyrtakatare och du kommer att få en modell som flyger fint.
Men inte är det väl så stor skillnad mellan en .56 4-takt (9.2cc) och en .61
4-takt (10.0cc)? Bara 0.8cc.
Hej!
-En Kyosho .40 Spitfire med en .60motor...
Kommer att bli framtung och flyga dåligt.
Sätt i en .52-.56 fyrtakatare och du kommer att få en modell som flyger fint.
Förstår inte varför den skulle flyga bättre med en 52-56??!!
En ASP 52FS väger 450gram och en 61:a väger också 450gram.
61:an är ju samma motor fast något uppborrad.
En 61FS kommer att fungera utmärkt som motor även om
en 52FS skulle fungera även den.
Min polare byggde en Messerschmitt kyosho och när vi gjorde research så såg vi att .52fyrtakt blir för klent och de flesta kör med .70 fyrtakt med gott resultat.
Vi valde en OS.70fs, iofs ganska tung, men gott om power.
Kommentar