Hangar9 F6F Hellcat?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ompa
    • aug 2006
    • 2961

Ursprungligen postat av drhanke
    ompa skit i byta diskmaskinen, byt fru å köp ett nytt plan istället....

men F6F är hel blå och skall vara blank så den kommer nog vara skitläcker skulle ja gissa, har ju sett F4U corsairen å den e skitsnygg!
    Nu så är Hellcaten beställd sent om side från ÖMH
    Så snart blir det nog jag som åker ut, utan fru...
    Kan iofs bli ganska lugnt :lol:

Hoppas bara min Super Tigre 61á räcker till :? Eller vad tror ni? Får gå på Bokis tidigare inlägg "Den sitter som en smäck"
    På H9 hemsida rekomenderar dom 60 - 70 2takt & 90 - 100 4takt.
    Deras personliga rekomendation var en Saito 100. Kändes jobbigt dyrt just nu.
    Kommer testa med min SuperTigre 61R och ev en 12 x 8 eller så i nosen. Ska nu jaga en lite smidigare dämpare typ Bisson "In cowl muffler" så jag slipper att skära upp hela kåpan.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby
    :crazy_pilot:
    //Tomas//

Kommentar

• Ompa
      • aug 2006
      • 2961

Så, då har modellen landat, och skapat ett visst huvudbry ang motorn. Efter en hel del bollande med några klubbkamrater bestämde jag mig för att kasta in min OS 120III surpas med pump. Visst kanske det är owerkill, men jag känner mig osäker om min Super Tigre 61a verkligen kommer räcka till. Kommer att börja med OS motorn så får vi se vad det blir längre fram.
      Här kommer en bild på kraftpaketet
      Personligen skulle jag vilja montera en OS 91II surpas i denna kärra, vilket jag tycker är mer lagomt, men just nu räcker inte innehållet i plånboken riktigt till allting :?
      Modellflyg
      En Stört-skön hobby
      //Tomas//

Kommentar

• Diesel
        • maj 2007
        • 352

Tjena. Tro mig att det hade räkt gott och väl din 60-a i hellcat-en. Som ett litet exempel. Jag flyger med en christen eagle där fabrikanten rekomderar 60-90 2 takt eller 91-120 4 takt. Nu vare sig du tror mig eller inte så har jag en 70 fyrtakt i den och den flyger nåt så in utav f...
        Skall försöka övertyga frugan att filma så du ser vad jag menar.

// Diesel

Kommentar

• Ompa
          • aug 2006
          • 2961

Gick på H9 info och rekomendationer. Deras rek var en Saito 100, jag hadde en OS 120III Surpas och OS gör ju inga 100 motorer så...
          Owerkill? Jag vet, men det kommer att bli en OS 91a under våren/försommaren i den. 120 motorn ska egentligen vara i min P-47a. Blir ett byte så fort P-47an är klar.
          H9 säger att det går med en 61 tvåtakt. Men det är precis vad mor skickar med och inte mycket mer.
          Modellflyg
          En Stört-skön hobby
          //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...