Zero fighter 50

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bernt
    • dec 2006
    • 11

    #1

    Zero fighter 50

    Är det någon som har flygerfarenheter om Zero fighter 50 ARF spv 1360.Jag vill veta hur den uppför sig vid start och landning och även hur den uppför sig i luften.Tacksam för svar
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

    #2
    Är det CMP? För deras små warbirds är trixiga..Mer info om den!!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

    Kommentar

    • bernt
      • dec 2006
      • 11

      #3
      CMP

      Ja,det är en CMP

      Kommentar

      • bokis
        • maj 2006
        • 5041

        #4
        Ha bra med fält så du har tid på dig att "sätta den" när du landar..
        Kolla när du har den uppe på höjd vad som händer vid låga farter,det är nästan ett måste för de små warbirdarna kommer fort när man ska landa,det är alltid trevligt o veta om klipptendenser innan det är dags..
        Själva flygningen är det bara att ta mjuka svängar utan att tappa farten
        i början tills man får känslan för den..
        Själv förordar jag att hjul-landa,inga trepunktare om man kan slippa!
        // Bokis

        ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
        (nu även med biskvier!)

        Kommentar

        • zeno
          • maj 2006
          • 536

          #5
          CMP gör fina plan. Zeron är absolut inget undantag!

          Lite saker jag uppsnappat om den är att den, enligt CMP-standard, har felaktig CG angivet i manualen.

          Den gillar att flyga fort

          Eftersom det är en Zero så har den rätt så kort nos. Det finns stor risk att du åker på att blya Zeke i snoken. Stoppa i effektiv vikt i form av lite större motor om du kan.

          Om du kör på gräsfält eller vill ha schysst skala-look så var beredd på att förstora hjulbrunnarna och köpa till större hjul.


          Lycka till och återkom gärna med bilder på bygget ifall du bestämmer dig för denna modell!
          Har själv stått och fingrat på en flera gånger

          Kommentar

          Arbetssätt...