så då har man klantat sig då lyckan blev kort!! gjorde inte den obligatoriska kontrollen innan takeoff!! vilket resulterade i ett brak!! så vad var felet då ??? mitt så klart haveri utredning ala bokis/wesse visade att jag missat slå om till dom snällare utslagen på skev viket resulterade 150 rollar på 6 meters höjd å rätt ibacken .. bilder på eländet !! 
så bedrövad ringer till rc butiken i skövde å hör efter om dom har lite material .. japps den skall reåpareras!!!!! åker dit å vad händer som ett litet barn i godis affär kommer hem med en extra 300 s som tröst å lite annat smått å gott.. samt material till reparationen..... åter kommer med bilder på 300an i byggtråd ... ett klipp på den fresten 950 kr!! toppen pris
)
så bedrövad ringer till rc butiken i skövde å hör efter om dom har lite material .. japps den skall reåpareras!!!!! åker dit å vad händer som ett litet barn i godis affär kommer hem med en extra 300 s som tröst å lite annat smått å gott.. samt material till reparationen..... åter kommer med bilder på 300an i byggtråd ... ett klipp på den fresten 950 kr!! toppen pris
)

I like konsekvensutredningen o uppföljningen..
material inhandlat för rep istort bara framänden som gick sönder det ser mycket värre ut än vad det är la 1 tim i källaren igår så 2 spant servo brunnen kvar att fixa sedan bara ny klädsel ca 1,5-2 tim jobb kostnad material 200 kr ink ny klädsel så det är lugnt !! men visst är det tråkigt när de går i backen .. så har vi lärt oss å ALLTID kolla roder utslag mm innan takeoff
Kommentar