Kan man ha en upp o ner på flyget.
OS LA 40
Kollaps
X
-
pilotkalle -
Hej!
Upp och ner?? Du menar om man kan montera motorn med cyllen nedåt?!
Javisst! Men det är inte att rekommendera! Varför ? Jo det blir svårare att få motorn att trottla, gå säkert och att det är svårarare /farligare/obekvämare att komma åt att koppla på glödklämman och ta bort densamma.
Så varför montera motorn inverterat????
I en vanlig trainer är det bäst att montera motorn med cylindern lutande 90 grader åt sidan!Kommentar
Kommentar