ThunderTiger Cloud Dancer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T5
    • jul 2006
    • 1300

    #1

    ThunderTiger Cloud Dancer

    Nån som har koll på Cloud Dancer från TT?
    Jag är sugen på att skaffa en lågvingad sportkärra för vinterflygning.
    Mitt enda flygplan för tillfället är min 2.3M OldTimer och den är lite skadlig (och) stor för slit & släng på vintern.

    Var lite inne på en Calmato Sport som alla verkar gilla, men sen hittade jag Cloud Dancern som är ljusår snyggare och lite old school i designen.

    Jag planerar att låna OS.52 fyrtakt från oldtimern till nya planet och den borde vara precis lagom för de flesta 40 kärror i klassen,,, typ Calmato, CloudDancer, Super sportster, 4*40 etc...

  • T5
    • jul 2006
    • 1300

    #2
    Det blir en scratchbyggd SSE som jag köpte för länge sedan.
    ska köra den med OS.52'an, APC 12X6 och radiosystemet som kommer med Spectrum DX7 (ds821 digitalservon + 1100mah ni-cd)
    Ska åka och köpa en till AR7000 mottagare imorgon så har jag alla prylar.

    ...Måste ha ett slit å släng plan

    Kommentar

    • Casimir_rc
      • maj 2006
      • 371

      #3
      Det är aldrig fel med en SSE

      Kommentar

      • wesse
        • maj 2007
        • 5864

        #4
        Ursprungligen postat av Casimir_rc
        Det är aldrig fel med en SSE
        o hur ser en ssc ut då undrar jag som in te vet o kan

        Kommentar

        • McRegor
          • maj 2006
          • 7942

          #5
          Ursprungligen postat av wesse
          o hur ser en ssc ut då undrar jag som in te vet o kan
          ...tja, en SSC kan ju se ut på detta sätt - http://www.shelbysupercars.com/
          ...men...
          ...en SSE kan ju var en sån här - http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t...omething+extra

          Välj det som passar bäst !
          Hälsningar
          Roger

          Kommentar

          • wesse
            • maj 2007
            • 5864

            #6
            Ursprungligen postat av McRegor
            Ursprungligen postat av wesse
            o hur ser en ssc ut då undrar jag som in te vet o kan
            ...tja, en SSC kan ju se ut på detta sätt - http://www.shelbysupercars.com/
            ...men...
            ...en SSE kan ju var en sån här - http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t...omething+extra

            Välj det som passar bäst !
            Hälsningar
            Roger
            hoppsan men tack för du är på bettet

            Kommentar

            • Glawe
              • feb 2007
              • 2126

              #7
              SSE är en helt underbar modell. Jag kommer definitvt bygga en ny en dag!

              Kommentar

              • Sigun
                • aug 2007
                • 3942

                #8
                En ny .. funkar inte den gamla ? :o

                Kommentar

                • T5
                  • jul 2006
                  • 1300

                  #9
                  Alla flyger SSE utom Pär(Glawe) för hans ligger där där och där

                  Jepp, köpte en scratchbyggd rackare för längesedan. Träfärdig och jag måste klä resten bara.
                  Känns grymt lätt, kanske för lätt.... Får se hur den går in i "the wall" ...Och hur många delar den är när den kommer ut ut manövern

                  Borde bli schysst med digitalservon och fyrpruttare. Stay tuned!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...