Os fs 160 twin med tänd system

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apeka
    • sep 2007
    • 17

    #1

    Os fs 160 twin med tänd system

    hej sitter inne på en OS fs 160 twin med ett runtronic tändsystem. Får den inte att gå ricktigt som jag víll, detta kan bero på att jag är lite osäker på bränsle blandningar. Är tacksamm om någon har erfarenhet av denna kombinationen och kan ge lite tips.
  • Johnny
    • mar 2007
    • 377

    #2
    Hei.

    Jag kjörer mina 160 twin på Byron Fuel 15% nitro 16% syntolja.
    Bruker glow-4 glödsystem. Master Airscrew 18-6.
    Detta funker perfekt. Aldri hatt problem.
    Svetser egne ljud-dempere.
    Går tyst og sikkert.

    Mvh. Johnny.
    Mvh. Johnny.

    Kommentar

    • loop
      • maj 2006
      • 328

      #3
      Vad är det som inte går bra?
      Vad kör du på för bensin nu?

      Kommentar

      • Apeka
        • sep 2007
        • 17

        #4
        Sanningen är att modellen som motorn ska sitta i inte är klar. Men motorn har jag kört i bänk med 4% olja resten metanol. Och så har jag provat samma blandning fast med bensin. tycker den är svår att stäla in nålen känns inte tilräckligt kännslig.

        Kommentar

        • loop
          • maj 2006
          • 328

          #5
          Hur står tändningen ?
          Prova ring Rune på modeller och elektroning tel 0371 - 940 05

          Han kan nog svara på alla dian frågor.

          Kommentar

          • Apeka
            • sep 2007
            • 17

            #6
            Ok jag får nog ringa till Rune och kolla.
            Vad kör du för bränsle till din saito?

            Kommentar

            Arbetssätt...