Saito FA-72 till en SIG 1/4-skala Cub?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • McLund
    • jun 2006
    • 106

    #1

    Saito FA-72 till en SIG 1/4-skala Cub?

    Hej på er.

    Är det någon som vet om det går att flyga en SIG 1/4-skala Piper J-3 Cub (SIGRC48) med en Saito FA-72, eller blir det alldeles på tok för lite kraft då?

    Jag vet att rekommendationen enl SIG är .90-1.60 cu. in. 4-stroke vilket blir 14.75-26.22 cc.

    .72 cu in = 11.80 cc

    Jag råkar ha en Saito FA-72:a liggandes som jag tänkte man ev skulle kunna ha i Cub´n.


    Tack på förhand för Ditt svar!


    Mats McLund
    Länk: Höglandets Modellflygklubb
  • Per P
    • jun 2007
    • 1286

    #2
    Har sett lite olika Cubar o olika alternativ, men aldrig sett en 1/4 skala med mindre än 20cc.... Av vad jag sett skulle jag inte sätta i under 120 fyrtakt... Men det är jag det
    Våga vägra Powerbox!

    Futaba T26SZ

    Kommentar

    Arbetssätt...