Vad skall jag ha min Diesel till?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diesel
    • maj 2007
    • 352

    #1

    Vad skall jag ha min Diesel till?

    Byggt en motor av delar från ASP OS och hemmasvarvat / fräst !
    moroten från grunden är en rasad ASP 61. Nu varvar den 10200 med 3 bladigt 12*8
    Bränslet är hemmakokt på max 15% eter 25% olja och resten fotogen.
    För att rocka loss med motorn kollain länken.

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=LyvcFx6iFdk"]YouTube - OS ASP Diesel[/ame]

    // D.
  • DrHanke

    • maj 2006
    • 5250

    #2
    Häftigt, får man fråga hur du gått till väga? Vad behöver göras?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

    Kommentar

    • Diesel
      • maj 2007
      • 352

      #3
      Efter mycket pyslande och massa delar skrotade och egna tillverkade delar så är proceduren följande .
      Ett st egenfixad foder. Svarvad avsats i toppen mot fodret för att minska volymen i toppen.Toppen är från en OS. Mindre förgasare från en os 48.
      Vevhus är ASP 61 med tillhörande kam lyftare vev och stake och kolv. Kompjusteringen är egenfixat .

      Jobbar på att konvertera en OS70 till diesel där målet är att använda rent fotogen med rapsolja som smörjmedel och endast tilsätta 2 % DII.


      // D

      Kommentar

      • wesse
        • maj 2007
        • 5864

        #4
        låter som ni har kul :lol: hur blir man medlem i dieselmaffian kan man bli invald på något sätt eller krävs det att jag en diesel först :lol:

        Kommentar

        • Diesel
          • maj 2007
          • 352

          #5
          Medlemskap är gratis bara man har en SKATTEFRI dieselbil !!

          Kommentar

          Arbetssätt...