Fliton Extra 330

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brauer
    • jun 2006
    • 316

    #1

    Fliton Extra 330

    Någon som har erfarenhet av den maskinen? Funderar på att byta bort min Edge 540T från Vmar och sätta OS91an i ngt mer 3D-vänligt. Blir det för tungt i Extran kanske?
  • Brauer
    • jun 2006
    • 316

    #2
    Fliton verkar inte sälja så bra... 8)

    Kommentar

    • bokis
      • maj 2006
      • 5041

      #3
      Maskinen syntes på barkis,fick ingen chans att skärskåda den,dock så flög den mycket bra..Kan inte tänka mig att den kombinationen kan vara fel men som sagt,har inte spakat den själv...
      // Bokis

      ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
      (nu även med biskvier!)

      Kommentar

      • Brauer
        • jun 2006
        • 316

        #4
        Det känns helt okej för mig också.. På pappret.. Frågan är ju om den blir lite väl tung med den tänkta motorn. Är det nån som vet hur mkt motorn levererar (ca) i dragkraft? Beror ju på mkt, men sissådär på ett halvkilo när?

        Kommentar

        • bokis
          • maj 2006
          • 5041

          #5
          Hurdan flygning hade du tänkt dig? Mycket är ju avhängigt av det..Att använda en standard fyrtakt o hovra med...Mjaaa....Men att flyga aerobatic,det kan jag inte tänka mig är några problem
          // Bokis

          ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

          Kommentar

          • Brauer
            • jun 2006
            • 316

            #6
            tja, det var ju hovring jag var sugen på :lol:
            Alternativet till Extran är en Extra 260 från Hangar 9 med Roto35 dvs helt annan väg men det ger ju lite mer möjligheter också. Maxvikt på 260:ian är 7000gram och roton levererar runt 9,6 kg dragkraft. SKOJ! :twisted:

            Kommentar

            • Brauer
              • jun 2006
              • 316

              #7
              För intresserade som är i samma tankar som jag

              Reference your E-mail well noted with many thanks

              OS 91 FS is enough for 3D flight.

              Hope that you have enjoy your flight

              Thank you

              B.RGDS

              Vice- President MyungKi Lee

              FLITON
              www.fliton.com

              #201., yaedang B/D., 408-24, Seogyo-dong,
              Mapo-gu, seoul 121-840,
              KOREA

              Kommentar

              • bokis
                • maj 2006
                • 5041

                #8
                AHHH..Jag böjer mig för visdom o kunskap!
                Tänker du köpa?
                // Bokis

                ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                (nu även med biskvier!)

                Kommentar

                • Brauer
                  • jun 2006
                  • 316

                  #9
                  Vet inte. Står mellan den och nån större 2-metare från H9. Antingen deras Cap 232 eller Extra 260. Får se lite vad sommaren bringar i plånboken.
                  Är det tillåtet att göra lite smygreklam för sig? Isf så finns det en hemsideknapp strax under detta inlägget.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...