Tips på motor till en Laser önskas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Deep Purple
    • okt 2007
    • 268

    #1

    Tips på motor till en Laser önskas

    Får se om detta funkar då... första gången här !

    Köpte en beg. Laser 3D utan motor, vet ej fabrikat -någon som vet ?
    Spännvidd ca143cm, lättviktsplan, tjock vingprofil, lång bakkropp

    Hittar inga rek. på motor till denna kärra på nätet
    Jag vill kunna hovra med denna senare
    -behöver motorstyrka som klarar det
    Gillar 2 och 4takts OS motorer, har en ny 61FX är den för stor ???
    Har du några andra förslag på lämplig OS motor ?

    har bild - men hur tusan får ni in bilder här ???
  • Deep Purple
    • okt 2007
    • 268

    #2
    5st bilder här

    Jag webbade ut 5st bilder på Laser´n här:

    Kommentar

    • DrHanke

      • maj 2006
      • 5250

      #3
      Kan detta vara något i samma stil?

      en sån här liknar den?

      Nu vet ja Krille har haft en så kom igen ba krille tell us!
      //DrHanke

      *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

      Kommentar

      • Krille
        • maj 2006
        • 1184

        #4
        Det är min kärra på filmen åvan.

        hadde en gammal sliten OS 70 4-takt i den, å den gav gott om vertikalprestanda/hovra.

        Den motorn hadde ca 3kg i drag, en fräsh 70 4-takt har nog 1-2 hekto mer skulle ja gissa på.

        En 61fx blir ganska lagom skulle jag tro. lättare än 4-takt men nästan kraftigare.
        //Kristoffer gustafsson

        Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
        Helikopter: T-rex 700 DFC,
        Sändare: Futaba T18SZ,

        Kommentar

        • Deep Purple
          • okt 2007
          • 268

          #5
          Laser

          Det blev mycket bra med en OS61FX
          Flög första gången idag med detta plan, blev en timme totalt i luften
          Klart värsta jag flugit hitills ... :evil: Pipan som är en Quietpipe gör nog sitt till effekt höjningen
          Trots att motorn var helt ny och inte inkörd och att den fick gå på riktigt fet blandning så var det redan nu extrema prestande - ialla fall för mej !

          Hamnade på 48gram/ kv dm, med stor 400cc tank, stor acc, och pipa,
          och det är väl skapligt lågt ! (?)

          Hmmm planet ser ut som svenska flaggan - färgerna ... :roll:

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #6
            haloj fin kärra ! påminner lite om min dazzler --- fast dazlern är nog lite robustare med plankade vingar mm min ligger väl runt 150 cm spännvidd cirkus i nosen på den sitter en ys63!! å flygvikten hamnade på 2,2 kilo så overkill med motorn men uj uj såååå rolig att flyga !

            Kommentar

            Arbetssätt...