Går i tankarna att börja med R/C Flyg

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

komplett paket nytt för knappt 3000 kr lite låst med radion kanske .. men som ett start paket helt ok ..
    att köpa en beggad trainer som är lagd i backen nåra gånger med kanske sådär bra lagningar som man inte vet nåt om nja då ska man nog ha lite erfarenhet av både reparationer och begagnade motorer som trilskas ..

Kommentar

• Palleman
      • nov 2007
      • 353

Åhh nä kenneth inget fel på varken calmaton eller motorn. Jag har stått som lärare med denna kärran ett tiotal flygningar och monterade denna motorn som då var lätt begagnad och går som en klocka, kärran är ej krashad under tiden jag använt den som skolkärra och flyger hur fint som helst och motorn har aldrig vart i backen...
      Mvh Palleman

Kommentar

• ingo
        • dec 2008
        • 26

har kollat några paket vilket är mest prisvärd

http://www.aircpro.com/airc/homepage...&CartID=10218-

tänkte på att om man kommer att fortsätta flyga med andra plan

Kommentar

• kenneth67
          • jun 2007
          • 2545

kan bara säga att oavsett vilken av de du handlar av så kommer du har stöd om det skulle krångla

håkan på aircpro är grymt bra att ha o göra med
          så är även jessica å packo på rc maffian svårt val att säga den eller den är bäst men .. maffians paket os motor airc pro kina motor .. en smak sak enda nackdelen är väl då radion som är en fyrkanalare hos båda .. så man bli lite låst i framtiden .. men som nybörjar paket helt ok till ett riktigt juste pris hos båda !

Kommentar

• jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

Ursprungligen postat av ingo
            ....
            eller ska jag köpa den trainer som finns till salu här för 1000 kr med motor och sen köpa en sändare och i såfall vilken ska man kör om man har 1500 kr till en sändare
            http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=22597

Radio:erna i de 3 paket du nyss länkade till är som sas nyss inga höjdare...vare sig mix-, dual-rate-, eller expo-möjligheter. (Tror jag... :secruity
            Varför inte Pallemans plan, Calmaton ovan, sen en schysst 2.4 Ghz-sändare ? Både Futaba 6EX och Spectrum DX6 går ju att få tag i för 1000-1800:-, beroende på om man köper i Sverige, nytt el beg på t.ex Tradera. (Där köpte jag min Futaba 2.4 Ghz 6EX för 1300:-...)
            Att planet är lite repat gör väl inte så mycket, för kraschar, det gör man, stort som smått, förr eller senare...

Kommentar

• Palleman
              • nov 2007
              • 353

Bra att veta

Calmaton säljes helt flygklar nu med radiostyrning och Handglödare... köp en dunk soppa på väg hem och flyg när du kommer hem (till fältet)

Fortfarande 1000:-
              Mvh Palleman

Kommentar

• ingo
                • dec 2008
                • 26

Ursprungligen postat av Palleman
                Bra att veta

Calmaton säljes helt flygklar nu med radiostyrning och Handglödare... köp en dunk soppa på väg hem och flyg när du kommer hem (till fältet)

Fortfarande 1000:-
                men hur är det med radiostyrningarna
                35 mhz eller 2.4
                om man köper en 2.4 funkar det med servona ..
                och är det lätt att ta bort vingen för jag har en volvo 850 ;-)

vad är det för radiostyrning

jag är helt nybörjare
                Senast redigerad av ingo; 2009-01-21, 14:27.

Kommentar

• jaka
                  • maj 2007
                  • 1490

Hej!
                  35Mhz eller 2,4Ghz spelar ingen roll, bägge funkar bra. Men det är klart. Vill du slippa lång sändarantenn, frekvenskontroll och kristaller så är valet lätt, 2,4Ghz!
                  Senast redigerad av jaka; 2009-01-21, 20:47.

Kommentar

• kenneth67
                    • jun 2007
                    • 2545

Ursprungligen postat av ingo
                    men hur är det med radiostyrningarna
                    35 mhz eller 2.4
                    om man köper en 2.4 funkar det med servona ..
                    och är det lätt att ta bort vingen för jag har en volvo 850 ;-)

vad är det för radiostyrning

jag är helt nybörjare
                    vill du testa och se om detta är nått för dig så kan jag bara säga köp pallemans paket ! . men radion han skickar med är rena junket !! där är du riktigt låst .. i framtiden ..
                    men 1000 kr för ett komplett paket med allt utom bränsle .. är inget att tveka på i mina ögon .. men skynda dig om du e sugen för den pengen är den borta snart !

Kommentar

• ingo
                      • dec 2008
                      • 26

har sagt att jag köper det så det är sålt skulle jag tro till mig ;-)

Kommentar

Arbetssätt...