Vad för propeller till en OS fs70 surpass 2 + kadett lt 40

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • speedo_4
    • okt 2007
    • 153

    #1

    Vad för propeller till en OS fs70 surpass 2 + kadett lt 40

    Som topicen lyder.
    Vad bör jag ha för propeller till detta flygetyg? Vill att planet skall vara relativt lättfluget och möjlighet att rädda sig ur lite kniviga situationer ibland.
  • Jörgen Johansson
    • okt 2007
    • 81

    #2
    Hallå..

    Jag kör på antingen en apc 13x7 eller en apc 13x6. men då sitter motorn i en mustang. men borde funka bra på din med

    Kommentar

    • speedo_4
      • okt 2007
      • 153

      #3
      Ursprungligen postat av Jörgen Johansson
      Hallå..

      Jag kör på antingen en apc 13x7 eller en apc 13x6. men då sitter motorn i en mustang. men borde funka bra på din med
      Okej. spelar det någon större roll om man kör med trä eller nylon?

      Kommentar

      • DrHanke

        • maj 2006
        • 5250

        #4
        jag skulle nog ta 13x6 för att få ner farten vid landning, 13x7 är nog en mer flyga fort propp men gör att model blir snabbare även på låga varv så det kan bli långa "flyt" landningar. Börja med 13x6, trä eller nylon spelar i stor ingen roll, nylon är väl mer stryktålig så den skulle ja välja.
        //DrHanke

        *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

        Kommentar

        • speedo_4
          • okt 2007
          • 153

          #5
          Finns det nån fördel att kröa trebladig propeller då?
          Misstänker att trainern kommer få väldigt lite frigång med en tvåbladig propeller.

          Kommentar

          • Jörgen Johansson
            • okt 2007
            • 81

            #6
            Får ju liten mindre propp då.. plus att de saktar ner farten lite vid inflygning jämtimot en 2 bladig..

            Rätta mig om jag har fel

            Kommentar

            • speedo_4
              • okt 2007
              • 153

              #7
              Ursprungligen postat av Jörgen Johansson
              Får ju liten mindre propp då.. plus att de saktar ner farten lite vid inflygning jämtimot en 2 bladig..

              Rätta mig om jag har fel
              hur tar man isåfall reda på vilken spinnerstrlk man skall ha till bladen?
              Tänkte mig en 11/7 propeller från master airscrew. men vet inte vilken diameter spinnern skall ha.

              Kommentar

              • Tobbe O
                • maj 2006
                • 1431

                #8
                Det är ju motorkåpan/planets konstruktion som bestämmer spinner storleken

                Kommentar

                • speedo_4
                  • okt 2007
                  • 153

                  #9
                  Ursprungligen postat av Tobbe O
                  Det är ju motorkåpan/planets konstruktion som bestämmer spinner storleken
                  okej.
                  Så med andra ord spelar det ingen roll på min trainer då?

                  Kommentar

                  • jaka
                    • maj 2007
                    • 1484

                    #10
                    Hej!
                    Välj för allt i världen ingen Master Airscrew prop (inte den svarta med vita tippar) Det är den sämsta (Ljudligaste, och med sämst prestanda) jämfört med alla andra propellrar. MA Sicmitar fungera skapligt men oftast fungerar APC bäst.

                    Kommentar

                    • speedo_4
                      • okt 2007
                      • 153

                      #11
                      Ursprungligen postat av jaka
                      Hej!
                      Välj för allt i världen ingen Master Airscrew prop (inte den svarta med vita tippar) Det är den sämsta (Ljudligaste, och med sämst prestanda) jämfört med alla andra propellrar. MA Sicmitar fungera skapligt men oftast fungerar APC bäst.
                      jag slog till tidigare idag och köpte 3 st apc 13/6.
                      hoppas det blir bra iallafall då

                      Kommentar

                      Arbetssätt...