Att starta en OS .91 FX

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gårdö
    • maj 2006
    • 112

    #1

    Att starta en OS .91 FX

    Full trottel
    Håll för förgasaren med vänster tumme och
    Slå 6 slag chokevarv
    Ta bort tummen och slå 4 matningsvarv
    Slå på autoglöden
    Tomgång
    Ett lätt slag med fegpinnen åt fel håll
    =
    Ljuv musik!

    Det är så jäkla skönt att ha en motor som startar på första - alltid!

    Må era starter av motorer vara enkla och smärtfria i sommar boys.

    /Peter
  • AM
    Debattglad entusiast

    • maj 2006
    • 3464

    #2
    Och kommer man inte åt att hålla fingret för förgasaren kan man istället sätta det pedagogiska dito för avgasröret och utnyttja tryckmatningen. Slå runt propellern tills det välbekanta smaskandet hörs - oftast 5 - 10 varv. Sedan 3 - 4 varv för att fördela bränslet - hög tomgång - glöd - ett slag bakåt - VOILA!

    Mvh
    Ove
    Ove (AM) Nielsen

    Kommentar

    • ssn
      • maj 2006
      • 796

      #3
      ASP .46....

      Ge han en "sup" Ett slag på proppen å han är igång! Alltid!

      Bästa motor jag haft... (har 3 st)

      Sosen...

      Kommentar

      Arbetssätt...