OS FL 70

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mds
    • sep 2007
    • 524

    #1

    OS FL 70

    Hej är det nån som har erfarenhet av OS FL 70
  • Diesel
    • maj 2007
    • 352

    #2
    Jupp.... I mitt tycke så är detta en bra motor. Visst ... den är lite sniken för att vara en OS , men kavliten är OS. Har flygit med en sådan i en decathlon i inverterat läge och med 5%nitro, 15 olja , och har fungerat klanderfritt.!

    Litet tips om du köper en. ! Koppla inte vevhusventilationen till ljuddämparen utan låt den blåsa ut i det fria. Den har nämligen en tendens att suga upp olja från dämparen och överfylla vevhuset.

    // Diesel.

    Kommentar

    • mds
      • sep 2007
      • 524

      #3
      vad är det som är sniket på den
      vilken storlek på propeller använder du
      mvh m

      Kommentar

      • Diesel
        • maj 2007
        • 352

        #4
        Tex. att förgasaren är av "bleed " typ alltså enkelnåls förgasare . Det är typ allt. men om man du kan justera den rätt så den får rätt mängd soppa /luft (genom det lilla hålet ) så går den kanonbra.

        Har du hittat nån för en vettig peng eller du skall handla nytt?

        Kommentar

        • mds
          • sep 2007
          • 524

          #5
          det blir nytt

          Kommentar

          Arbetssätt...