Top Flite p-51 arf

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zekee
    • maj 2006
    • 604

    #1

    Top Flite p-51 arf

    Söker erfarenhet om Top Flite P-51 arf, ev kanske även H9 P-51:a. Vet att Mr Bokis hade bilder på en för längesedan men hittar inte igen dom här på forumet... :cry:
  • DrHanke

    • maj 2006
    • 5250

    #2
    storlek? gissar på P51 giant i 2m klassen för TF har väl ingen mindre va?

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

    Kommentar

    • Zekee
      • maj 2006
      • 604

      #3
      Bra gissat Dr...

      Kommentar

      • Zekee
        • maj 2006
        • 604

        #4
        Nå? Har ni några kommentarer eller har ni någon av dom på hyllan? Tänkte beställa till veckan... :shock:

        Kommentar

        • Propellerpetter
          • dec 2006
          • 44

          #5
          Hej,

          Jag är på spurten med min H9 P51:a. Den är himskans stor och jag tror Top Flites är ännu större och kräver en betydligt större arbetsinsats. Top Flites har möjlighet till infällbart sporrhjul, vilket kanske skulle gå här med med lite kirurgi. Jag har konvererat Robart ställ att passa i den medföljande mekanismen och skall koppla in Keleo-pipor på en Saito 180 (se nedan). Hursomhelst är jag väldigt glad för H9:ans så här långt - och den är inte ens klar än! Skoj!!

          Ciao / Petter

          Kommentar

          • Zekee
            • maj 2006
            • 604

            #6
            Ah äntligen en kommentar! Ser mkt fin ut, Det som är det bästa med top fliten är ju att det går lätt att montera infällbar sporre oxå. Sen medföljer ju cockpit kit oxå. Ska slå en signal till Östersund imorgon och höra om dom kan leverera!

            Kommentar

            • DrHanke

              • maj 2006
              • 5250

              #7
              Hangar-9 P51:an finns på lager i sthlms butiken, Topflite mussen är det värre med... inga på lager varken hos oss eller minicars.
              //DrHanke

              *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

              Kommentar

              • Zekee
                • maj 2006
                • 604

                #8
                Ajaj... Tråkigt! Vill ju ha topfliten... :cry:

                Kommentar

                • DrHanke

                  • maj 2006
                  • 5250

                  #9
                  Tyvärr zeke... du kan ju kolla med de andra handlarna om de inte har en hemma med lite tur!
                  //DrHanke

                  *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

                  Kommentar

                  • Zekee
                    • maj 2006
                    • 604

                    #10
                    Oki, vilka fler kan tänkas sälja dom då?

                    Kommentar

                    • Propellerpetter
                      • dec 2006
                      • 44

                      #11
                      Hej,

                      Jag har faktiskt en TopFlite cockpit som jag köpt löst till denna. Det finns byggtrådar på rcuniverese med personer som använder dem till H9:an. Jag kan dock säga att den inte så himla imponerande, man får räkna med en hel del hemmapyssel för att själv bygga den detalrikedom man vill ha. Den är som ett vikbart badkar med plats för dekaler...

                      Lycka till!

                      /Petter

                      Kommentar

                      • Zekee
                        • maj 2006
                        • 604

                        #12
                        Haha, ok! Tycker att topfliten ligger lite bättre i pris, sen så hade jag planer på att köra en 50cc bensin i den. Det kanske blir lite stort i h9:an?

                        Kommentar

                        • Zekee
                          • maj 2006
                          • 604

                          #13
                          Så har DrHanke nån koll på lagerstatusen på dom nya Kmp Maskinerna? Typhoonen eller fw:n?

                          Kommentar

                          • DrHanke

                            • maj 2006
                            • 5250

                            #14
                            Just nu finns för direkt lev:

                            FockWolf
                            Typhoon
                            Bearcat
                            Stuka - slut inga kvar

                            Ja 50cc är kanske lite stort för H9 mussen.. Jag skulle nog idags läget välja en ESM, de är vädrade och klara så motor å elektronik ska in så har du en "Herr Landberg" vädrad maskin
                            //DrHanke

                            *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

                            Kommentar

                            • Zekee
                              • maj 2006
                              • 604

                              #15
                              Ska fundera en sväng!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...