Antennen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dawson
    • nov 2007
    • 60

    #1

    Antennen

    Tjenare gais igen de går undan här på åland.. igår så monterade jag servon i vingen o bränsletanken.. Nu är det resten av servona, accvarnare, brytare, stag, ja..:P nog har man att göra nog.
    Men nu till själva frågan, Jag köpte en Futaba 6Ex 2.4Ghz Sändare och med i det paketet var det ju en mottagare och på den så är det vå anntenner.. hur ska dom dras igentligen för att få bästa mottagning?
  • gimbo
    • jul 2007
    • 710

    #2
    Tror jag mig inte fel så ska de sitta 90 grader mot varann.
    så:
    ---

    Kommentar

    • McRegor
      • maj 2006
      • 7942

      #3
      Ursprungligen postat av gimbo
      Tror jag mig inte fel så ska de sitta 90 grader mot varann.
      så:
      ---
      ...tror att du tror alldeles rätt..
      T ex kan man tejpa fast dom på insidan av kroppen.
      Hälsningar
      Roger

      Kommentar

      • Dawson
        • nov 2007
        • 60

        #4
        Ursprungligen postat av McRegor
        Ursprungligen postat av gimbo
        Tror jag mig inte fel så ska de sitta 90 grader mot varann.
        så:
        ---
        ...tror att du tror alldeles rätt..
        T ex kan man tejpa fast dom på insidan av kroppen.
        Hälsningar
        Roger
        Men då kommer antennerna så nära metallstagen och mottagarantennen ska vara 13mm ifrån, blir de inte sämre mottagning om man drar dom på insidan? är det inte bättre på utsidan? :shock:

        Kommentar

        • jaka
          • maj 2007
          • 1483

          #5
          Hej!
          Står det inte i instruktionen till radion hur du ska placera antennerna?
          Bilder i amerikansk flygpress (AMA tidningen bl.a)visar att antennerna läpligen tejpas på flygkroppens insida parallellt med flygkroppen, bakåt eller framåt.

          Kommentar

          Arbetssätt...