köpt det fulaste som finns !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kenneth67
    • jun 2007
    • 2545

    #1

    köpt det fulaste som finns !

    halå ellerrrrrrrrrrrrr! idag va jag så ledsen att jag var tungen att trösta mig lite ... men bara lite ! köpte mig ytterligare en modell ååååå yes! en arf såklart ! det blev en v stick! från vmar en 60 modell dvs 177cm spännvidd! men fy f*n vad ful den är !!! det hemskaste jag sett på länge tror jag .... men dock verkar det vara en avkopplande sak att flyga !????? hur som massa med mootr blir det i den en os90 fs så ys 63 får flytta tillbaka i min extra igen
  • Zekee
    • maj 2006
    • 604

    #2
    Hehe, har varit i samma tankar! Den är inget speciellt, sticker inte ut, men kanske flyger som en gud. Upp med bilder nu! :lol:

    Kommentar

    • kenneth67
      • jun 2007
      • 2545

      #3
      som sagt ... kameran kameran ingen sådan tyvärr men det togs bilder på klubben idag så inom kort kommer dom på åmfks hemsida

      Kommentar

      • McRegor
        • maj 2006
        • 7942

        #4
        Fulaste ?
        Nä, är det nåt som alltid är rätt så är det en Stick...
        :wave:
        ...hälsar Stick-entusiasten Roger..

        Kommentar

        • mulder
          • nov 2006
          • 1033

          #5
          ful o ful upp med lite bilder, huvudsaken att den flyger bra, kull att ha en ful modell också, retar alltid någon.
          /Mvh Mikael

          Kommentar

          • wesse
            • maj 2007
            • 5864

            #6
            Persoligen tycker jag sticken är det bästa som finns o när jag flyger den då kan jag slappna av... plus att det går experimentera mycket med dom..typ sätta ställ på ovansidan oxå då kan du ju landa upponer..detta har jag gjort fast det va Torgny som fick landa då :lol:

            Kommentar

            • kenneth67
              • jun 2007
              • 2545

              #7
              så lite bilder va de ja ! den gick inte att äta iaf smaka lika illa som den ser ut !

              samt lite tittande på delarna ,,,,
              hadde jag bara haft motor å servon i klubblokalen så skulle den blitt klar samma kväll!
              ska väl medge att jag e bra sugen på att flyga den !

              Kommentar

              • Ompa
                • aug 2006
                • 2961

                #8
                Påminner till viss del om mina gammla ryggskott som man hadde när man tävlade i Q-500 förr.
                Även dom fula och rätt så intet sägande, men dom flyger fantastiskt.
                Modellflyg
                En Stört-skön hobby
                :crazy_pilot:
                //Tomas//

                Kommentar

                • kenneth67
                  • jun 2007
                  • 2545

                  #9
                  får väl säga att jag är ganska imponerad av "kvaliten"det enda som inte var ok var klädselv på skevrodren som va lite slapp men en vända med strykjärnet löste det , i övrigt så alla "extra" delar låg i små påsar uppmärkta med vad det var till även en liten påse med reservdelar ving skruvar roder horn mmallt verkar var ordentligt ihopsatt å limmat överlag ett "gediget" intryck det enda som jag är lite nervös inför är motor bocken som som vanligt på dessa är i gjuten alu!! med en plåt bit som skall hålla motor på plats .. då jag haft otur med dessa bockar tidigare dvs att dom helt enkelt gått av där ena skruven till plåtbiten sitter är jag mycket tveksam till att använda mig av denna !


                  hmm det kanske vore på sin plats att detta skulle varit i byggdagboken !?? så ansvarig får väl ta å flytta ehh ja inte själv då men tråden :lol: :lol:

                  Kommentar

                  • jaka
                    • maj 2007
                    • 1484

                    #10
                    Hej!
                    En Sweet-stick eller Middle-stick! Liknar Ryggskott..!? Nä!
                    En klassiker!

                    Kommentar

                    • Ompa
                      • aug 2006
                      • 2961

                      #11
                      Ursprungligen postat av jaka
                      Hej!
                      En Sweet-stick eller Middle-stick! Liknar Ryggskott..!? Nä!
                      En klassiker!
                      Vill bara uppmärksamma om att det är vissa likheter så som enkelheten, inte så snyggt men dom flyger utav h-vete.
                      Kanske inte direkt det vissuella.
                      Modellflyg
                      En Stört-skön hobby
                      :crazy_pilot:
                      //Tomas//

                      Kommentar

                      • McRegor
                        • maj 2006
                        • 7942

                        #12
                        Hej,
                        Ja, är man ute efter en kul Funflyer så är en Stick aldrig fel !
                        Finns i massor av varianter - den jag flyger för tilfället är denna - http://www.mcregor.se/MiniUltraStick.htm





                        Ja, den lilla som "dockat" är en Micro Stick...var det nån som antydde att jag gillade Stickarna..
                        Mycket rekommendabel som mindre, allround nöjesflygare !
                        Hälsningar
                        Roger

                        Kommentar

                        • kenneth67
                          • jun 2007
                          • 2545

                          #13
                          var förbi klubblokalen idag å satte ihop det sista .. bara radio install å motor kvar nu sedan skall det flygas ! står i valet å kvalet med motor .. har en lös gammal irvine 61 som ev får parkera o den ... alternativt att extran (som jag ej flugit än ) får donera os90 fs...
                          så råd mottages

                          Kommentar

                          • McRegor
                            • maj 2006
                            • 7942

                            #14
                            Hej,
                            Direkta råd om motorval i din kärra har jag inte men det är ingen 3D-kärra - mera åt det fartiga hållet om än ingen raket. Och den brukar också vara synnerligen förlåtande i låg fart. Så dimensionera inte efter propphängande. Skulle tro att .61:an räcker men en 4T är ju aldrig fel å andra sidan...
                            Hälsningar
                            Roger

                            Kommentar

                            • kenneth67
                              • jun 2007
                              • 2545

                              #15
                              det knatar på servon å motor åkte i idag så på lördag ska den flygas om inte vår herre har bestämt sig för att svettas ymnigt !

                              Kommentar

                              Arbetssätt...