Webra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plange13
    • aug 2006
    • 181

    #1

    Webra

    Sitter här med en isärplockad Webra T4-60, inte min en av dom äldre i klubben som ville ha hjälp med o sätta ihop den.
    Frågan är då har någon här någon erfarenhet av en sån motor, vilka inställningar mm. men framför allt hur ska (kammen) rullen stå i förhållande till vevaxel :?: hoppas någon vet nått :?
    Ingen kommer ihåg en fegis!
  • Tom
    • nov 2007
    • 88

    #2
    Hej, jag hade en sån för mååånga år sedan. Jag har för mig att det satt två märken, ett på vevaxeln som syntes om man lyfte på remkåpan, sen ett på roterande slidventilen. Dessa upplinade mot varandra vill jag påstå!

    Kanske maila Webra annars? webra@webra-austria.at

    Kommentar

    • Plange13
      • aug 2006
      • 181

      #3
      Tackar för de tipset har inte kollat så lätte noga änn på motorn men de ska nog gå bra
      Ingen kommer ihåg en fegis!

      Kommentar

      • Nexus
        • maj 2006
        • 744

        #4
        det är lätt att göra med Webra och jag ar min Helikopter sitter i Webra med skala Hughes 500 E i den nu !!

        MVH Steve

        Excell 60 2 St
        Heim 10 CC skala Hughes 500 E
        Concept SR
        Modeltech Cap 21 2 st
        Wonder 2 St
        skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
        Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
        Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

        Kommentar

        Arbetssätt...