Tygonslang!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kamikaze
    • jan 2007
    • 505

    #1

    Tygonslang!

    Kan jag använda gul tygonslang till metanol!

    Har ingen vanlig slang för metanol hemma för tillfället!

    Vill ju flyga i morrn 8)
  • Sigun
    • aug 2007
    • 3942

    #2
    Hej
    enligt denna sida så går det inte !!



    Tygon slangen blir mjuk och löses upp.. kanske inte värt att använda den slangen då.

    /Martin

    Kommentar

    • Kamikaze
      • jan 2007
      • 505

      #3
      Det får lov att hålla till våren nu i alla fall! För jag har redan satt dit tygonslangen!

      Ser ut som ett ormbo! Men det fungerar finfint.. 8)

      Kommentar

      • kenneth67
        • jun 2007
        • 2545

        #4
        hehe rörmokar va aldrig aktuellt yrkesval va ?? :badgrin:
        hoppas det håller för dig så du får flyga lite ! hoppas shälv på väder så man får lufta av lite imorn !

        Kommentar

        • Kamikaze
          • jan 2007
          • 505

          #5
          Satte dit den där tankventilen! De va därför det blev så mycket slang! Sen måsta det till lite större böjar för att ej vecka slangen! Därav ormboet.......

          I morrn ska en ny adrenalin premiäras på djäkenfältet! En Raptor titan metanolare ska oxå flygas! Sen ska jag busa runt med min övermotoriserade 60 trainer! Lite kul med vertikal prestanda faktiskt... 8)

          Kommentar

          • jaka
            • maj 2007
            • 1483

            #6
            Hej!
            Oj vad slangar!
            Varför ha tankventil när du bara behöver tanka genom slangen som går till ljuddämparen!
            För du kör väl med Uniflow tank där trycket leds in från ljuddämparen i tanken(under bränslenivån i tanken). På det viset får du nämligen jämnare bränslemating och säkrare gång på motorn (Gammalt linflyg knep).
            Sedan måste du naturligtvis ha ett skaller rör/slang.
            Undik alltid en massa extra "gadgets" då är det alltid något som jäklas!! Försök alltid följa: the "Kiss" principle

            Kommentar

            • Tobbe O
              • maj 2006
              • 1431

              #7
              Ursprungligen postat av jaka
              Hej!
              Oj vad slangar!
              Varför ha tankventil när du bara behöver tanka genom slangen som går till ljuddämparen!
              För du kör väl med Uniflow tank där trycket leds in från ljuddämparen i tanken(under bränslenivån i tanken). På det viset får du nämligen jämnare bränslemating och säkrare gång på motorn (Gammalt linflyg knep).
              Sedan måste du naturligtvis ha ett skaller rör/slang.
              Undik alltid en massa extra "gadgets" då är det alltid något som jäklas!! Försök alltid följa: the "Kiss" principle

              Snacka om extra "gadgets", men det måste väl ändå uniflow vara. PDT_Armataz_02_08

              Kommentar

              • Kamikaze
                • jan 2007
                • 505

                #8
                Ursprungligen postat av jaka
                Hej!
                Oj vad slangar!
                Varför ha tankventil när du bara behöver tanka genom slangen som går till ljuddämparen!
                För du kör väl med Uniflow tank där trycket leds in från ljuddämparen i tanken(under bränslenivån i tanken). På det viset får du nämligen jämnare bränslemating och säkrare gång på motorn (Gammalt linflyg knep).
                Sedan måste du naturligtvis ha ett skaller rör/slang.
                Undik alltid en massa extra "gadgets" då är det alltid något som jäklas!! Försök alltid följa: the "Kiss" principle
                Ser det bättre ut nu Jaka..... 8)

                Kommentar

                • Sigun
                  • aug 2007
                  • 3942

                  #9
                  Nu ser det riktigt tjusigt ut, synd bara att du inte hade blå slang för då hade vi fått en svensk flagga att titta på

                  Kommentar

                  • jaka
                    • maj 2007
                    • 1483

                    #10
                    Hej!
                    Så ska det se ut! Sen använder jag aldrig filter där , bara i tankflaskan...men det är ju en annan sak.

                    Uniflow...konstigt?? Nä!

                    Kommentar

                    • wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

                      #11
                      blev ledsen att du ändrade på första slangupplägget....såg ju mer ut då den sista bilden passar ej din personlighet(magkänsla säger det) nä gör som du tycker är bäst o skit i vad andra säger då lär man sig väldigt mycket oxå...själv gör jag alltid tvärtemot vad andra tycker därför är jag lite...hmm anorlunda... :lol:

                      god jul rörmokaren :lol:

                      Kommentar

                      • Sigun
                        • aug 2007
                        • 3942

                        #12
                        Jäklar vad inlägg du skriver Wesse, du har ju slitit upp stjärnan så de blivit hål i mitten nu !!

                        /Martin

                        Kommentar

                        • Kamikaze
                          • jan 2007
                          • 505

                          #13
                          Ursprungligen postat av wesse
                          blev ledsen att du ändrade på första slangupplägget....såg ju mer ut då den sista bilden passar ej din personlighet(magkänsla säger det) nä gör som du tycker är bäst o skit i vad andra säger då lär man sig väldigt mycket oxå...själv gör jag alltid tvärtemot vad andra tycker därför är jag lite...hmm anorlunda... :lol:

                          god jul rörmokaren :lol:
                          Ändrade inte bara för att Jakas åsikt! När jag skulle tanka så rann motorn full av bränsle istället för tanken..... :oops:

                          Där av,Varför jag slangade om

                          God Jul På dä Wesse och alla ni andra 8)

                          Kommentar

                          • wesse
                            • maj 2007
                            • 5864

                            #14
                            fick en stark magkänsla nu...den sa till mig att åka till åland i sommar...hmm då jag hör dåligt så undrar jag om jag klarar av att höra eran dialekt...men det löser sig om jag drar i gång ysén den talar alla språk :lol:

                            är man välkommen att flyg hos er då??? kan ej landa studsfritt men är en djäkel på att prat skit :lol:

                            Kommentar

                            • Kamikaze
                              • jan 2007
                              • 505

                              #15
                              Välkommen är bara förnamnet... Klart du ska komma till Kobben och flyga

                              Ta med dig så många flyg, Och flygare som du bara kan!
                              Filmkameran är ett måste....!!!!

                              Kan nämna att vi eventuellt ska få flyga på Mariehamns stora flygfält på helgerna!

                              Kolla in storleken på Djäkenfältet i jämförelse!

                              Markerat med rött 8)



                              Detta är en klistrad tråd! Här står det om kommande flygningar på Djäkenfältet...! http://www.motorportalen.net/phpbb/viewtopic.php?t=2079

                              Och ännu en gång! Välkommen till Åland å flyg 8)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...