Plan till fs91

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chrisvås
    • jan 2007
    • 141

    #1

    Plan till fs91

    Hoho

    Jag har varit i valet och kvalet ett tag om jag skulle avyttra min fina os 91fs. Bstämt mig för att ha den kvar men va fan ska jag ha för plan till den??. Funderat på ucando men tyvärr tycker jag att det är skitfult... Verkar som de flesta plan antingen är för små eller kräver minst 120fs. Vart tog gamla hederliga 60 modeller vägen eller är jag blind. Tacksam för svar då byggtarmen är desperat.
  • DaEk
    • aug 2007
    • 411

    #2
    Hej!

    OS 91 fs är en 4-taktare har jag för mig.

    Har en Kyosho edge 540 med en saito 91 men OS´en väger lite mer har jag för mig, kan ha fel.

    Annars så har ju The World Models en Extra 330L som är gjord för 15 cc 4-takt.

    Sedan så finns ju Katana .60 från Black Horse.

    Beror ju på vad du vill ha för sorts plan också, acro, skala eller någon annan typ

    Kommentar

    • chrisvås
      • jan 2007
      • 141

      #3
      Tack för tipsen.

      Jag är allergisk mot nervösa plan. Kollat lite på en cmp modell SWALLOW-EX F3A-90 men vet inte riktigt. Svårt att hitta nåt kul som samtidigt är plånboksvänligt. Kyoshos edge ser riktigt fin ut men os:en kan nog bli tung..

      Kommentar

      • DaEk
        • aug 2007
        • 411

        #4
        Hej igen!

        Jo, kom på en grej till. Hade en tråd på SMFF och de sa att Funtana X50 var riktigt kul med en .91a.[/quote]

        Kommentar

        • chrisvås
          • jan 2007
          • 141

          #5
          Hej

          Blev en extra iaf, http://www.fullkontroll.se/extra-lek...er-p-1748.html

          Hoppas den dyker upp i mellandagarna

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #6
            se där ja! din extra är liiiite större än min ! å jag har satt en 91fs i min men inte kommit till skott å flyga den än
            den jag har är en black horse med 150 spännvidd 91 är den största rekomenderade 4 pluttaren till den ... blev dock framtung så fick blya ner i bak med 50 gram bly ...dock en gammal os jag har så nu är dom väll lättare antar jag ! lycka till!

            Kommentar

            • chrisvås
              • jan 2007
              • 141

              #7
              Kärran har anlänt . Otroligt fin modell med seriösa tillbehör. Lägger en recension senare.

              Kommentar

              Arbetssätt...