Zalman det blir en P-40 Warhawk och P-51 i formation istället. Precis bestämt mig.... 8)
Någon som har erfarenhet av CMP:s P-51 Mustang spv1815
Kollaps
X
-
Jag har en omgång nya ställmekanismer(eurokit) till denna liggande..Beträffande ben så är robart eller eurokit det som enkelt finns att tillgå..
Ska kolla priset på dessa men detär inte gratis tyvärr,det tillkommer ventiler slangar o tank,summa summarum mellan tummen o pekfingret 3500 kronor..
Det är lite detta som är dilemmat med kärror man köper ställen till efteråt,billigt blir det inte..
Köpte infällbara till min cessna 310 o man är uppe i 4000 kr för bara ställen innan man är klar..
Samma sak med Topflites underbara Musse,ställen kostar 3/4 delar av kärran..// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
....vore bussigt om du kunde kolla det. Finns det någon servostyrd ställmekanism som skulle kunna passa denna kärra tror du ?
....eller kanske luft är att föredra när man kommer upp i den här storleken ?
Ska kolla hur det ser ut när jag får hem den....var inte lätt att hitta någon som hade den på hyllan.
Hmmm.....futaba 3010 servon borde väl räcka till denna kärra eller ska man gå upp ett snäpp...vad säger du Bokis...
ps. vi kanske skulle flytta tråden till Warhawk 8)Kommentar
-
Då blir det bara en häftigare formation, Med två olika krigsfåglar! Warhawken är snygg den oxå!Ursprungligen postat av WulfmanZalman det blir en P-40 Warhawk och P-51 i formation istället. Precis bestämt mig.... 8)
Tror jag nöjer mig med mekaniska simpla landningställ till denna kärra som ju va ganska billig hos Aircpro!
Nästa warbird blir nog en ESM komposit kärra! Satan i gatan vilken kvalitet där är! Helt makalöst fina flyg!
Så nästa warbird blir nog med tryckluftställ
Kommentar
-
Ja så där vackert ska vi flygaUrsprungligen postat av WulfmanWulfman å Zalman en sensommarkväll Djäknefältet 2008..... :lol: :lol: :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=rNwgi...eature=related
Kommentar
-
Vad man kan bli förvirrad av alla Butikers olika rekommendation av motorval!
Luthagen rekommenderar så här!
The model is in two models available with 1340mm and 1815mm wing span. They are nearly identical in details and fittings. Both model sizes are made ready to accept retractable undercarriage not included.
Box contents: - Coloured GFK fuselage and cowl - Transparent conopy
- Wings in covered ribbed balsa ready for retracts - Scale parts cooler access, spare tanks, gun imitations - Assorted small parts like tank, wheels, push rods, tail wheel, spinner, etc.
Accessories: Motor 2T 91 Propeller 13 x 8 Motor 4T 120 Propeller 14 x 8
Pilot brown Ref. No. 17 0082
Spv.1815mm. Längd 1640mm. Vingyta 59dm. Vikt 3300g.
Hab säger så här!
P - 51 MUSTANG 20-35ccm motor 1815mm sp. NYHET!!
Ny Läcker P 51 från CMP.
Bland det bästa i ARF väg som vi har sett.
Sverän kvalite här i lite större storlek.
Glasfiberkropp och motorkåpa , har även klaffar förbered för infälbara ställ.
inklusive alla tillbehör så som tank, roderhorn , stötsänger.
Lämlig motor 120 -180 tvåtakt, 120-220 fyrtakt.
SAITO 220 lär vara kanon.
Spännvidd: 1815 mm
Längd: 1640mm
Flygvikt 4600-4700g
Vingbelasting: ca 78-80g/dm2
Vingprofil 15% semisimetrisk
Antal servon 6st
lämplig motor ASP120-180 4t, ASP 120-180 2T
Ja vad säger man!
Finns det inget enklare sätt att själv räkna ut (Vilket det givetvis finns! Nu kom mattematikkunskaperna in i bilden igen :oops: ) Motorn till sitt flyg! Måste ju va Vikt x Vingarea dividerat med Dragkraften eller nått liknande :oops: Skit oxå skulle ha lyssnat på vad fröken sa i skolan
Kommentar

Kommentar